Knottrig i pannan?!
Är inte det där plitor?
Jag tycker också att det ser ut som plitor
Hm. Ja kanske. Varför får man dem och framförallt hur får man bort dem?

Äter du protein pulver? Mycket mjölkprodukter? Pillar du på pannan? Eller har du varit ute i solen? Några ser ut som pormaskar. Har du haft det länge? Du kanske kan testa köra peeling med florsocker och olivolja några gånger i veckan :)
#4 Äter inte speciellt mycket mjölkprodukter. Pillar inte och är alltid ute mycket då jag jobbar på förskola. Dock har det ju inte varit så mycket sol. ;) Har haft lite sämre hy senaste tre månaderna (tror det är stress), fått enstaka finnar eller pormaskar (vilket jag sällan får i vanliga fall) men i helgen vart det som en liten explosion av knottror också. Så egentligen bara sen helgen. Provade att köra lite peeling igår (ansiktspeeling från Aco) och tyckte faktiskt att det hjälpte lite. Dock har jag läst någonstans att det inte är bra att peela för ofta men det kanske är ok en gång om dagen under en kortare tid? Har även kostat på mig lite finare produkter för ansiktet för torr hy vilket resten av ansiktet verkar reagera positivt på men tycker inte att det hjälpt knottrorna så mycket än iaf.

Just det Stress. Jag hade ju faktisk också så här för några veckor sedan kom jag på. Fast det var kanske under 1-2 veckor.
Visste inte vad jag fick det ifrån men kom fram till stress.
Men jag är ju så (o)smart att jag pillar hela tiden på minsta lilla.
Jag tror att jag löste det genom att köra peeling med det jag skrev tidigare och att projektet blev klart(slut med stress)
Peeling varannan dag är att rekommendera för annars tar huden mer skada då den inte hinner att bygga upp sig
Hoppas på att mina knottror också försvinner inom 1-2 veckor. Har ju vara haft dem ca fem dagar hitills :) har också lugnat ner tempot lite och får semester snart. Tack för tips!

Skulle inte rekommendera peeling varje eller varannan dag. Kanske någon dag i veckan, annars kan det få motsatt effekt och få huden i värre skick vilket hände mig en gång. =/
Det kan bero på oxiderat fleromättat fett. Äter du rostade nötter o frön? Eller för mycket naturella nötter o frön? Steker du i oljor eller använder oljor till annat? Har du margarin (allt utom bregott o smör) på mackan? Chips, strips/pommes frites, choklad o skräpmat är andra källor till mycket oxiderat fleromättat fett.
Jag har en likadan! Precis på kanten av läpparna. Har haft den ca 8 månader, den blir större och det är fruktansvärt fult :(
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan