Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1360 ggr
maränghjärta
0

Magsjuka

Hej jag vad med min kompis i fredags hon drack vatten från en snabbmatskedja och ca 40 minuter efter det så spydde hon. Jag hade varit hemma hos henne innan och hade varit med henne i ca 2-3 timmar……iaf jag hade gått hem när hon spydde hon gjorde de bara en gång. Just nu har jag lite ont i magen och mår illa. Jag är Ekstremt rädd för att kräkas. Kan de finnas risker att det är magsjuka eller tror ni de var vattnet? Hon mår hur bra som helst efter det :/

Maria
1

En magsjuka brukar vara mycket mer än bara en kräkning så det är ju tveksamt om din kompis verkligen hade magsjuka.

/Maria

IceTee
0

Som #1 säger så låter det inte som attt det var någon form av magsjuka eftersom hon bara kräktes någon gång. En lätt matförgiftning skulle jag tippa på! Speciellt eftersom det kom så snart inpå att hon drack vattnet Det kan också bero på stress eller utmattning

Medarbetare på Skor iFokus

Tant Grön
1

Man inbillar sig lätt att man mår illa, om man träffat någon med magsjuka. I alla fall gör jag det. 🤢

Kininälskaren
0

Ja om man mår illa är man magcjuk

Maria
2

#4 Det finns en mängd anledningar till att må illa mer än magsjuka.

/Maria

IceTee
2

#4 eller så har man ätit för mycket eller för lite. Eller så har man sovit dåligt, eller så har man känt någon riktigt äcklig doft, eller så har man druckit alldeles för mycket sprit

Medarbetare på Skor iFokus