Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1874 ggr
Karmatarerskanise
0

Halsfluss

Jag har fått halsfluss. 

Förr fick jag alltid penicillin mot det, men har hört att man inte får det mer. Är det någon mening att kontakta läkare?

Lia
0

Jag får fortfarande antibiotika. Tycker absolut att du ska söka vård så fort som möjligt.

Sugar Mist
0

Jag fick penicillin för halsfluss för ett år sedan rätt så exakt.

-

Karmatarerskanise
0

Prada med en sjuksköterska nu. Jag ska avvakta till måndag. Är det virus går det över på två tre dagar. Bakterier kan behöva penicillin. 

Kan säga att mina mandlar inte ser mysiga ut med sina varsamlingar i fickorna. Blah!

[rumelle]
0

Halsfluss som kommer utav virus kan ta ett par månader innan det går över. För mig tog de tre månader innan det gått över helt.

Lia
0

Jag hatar verkligen halsfluss! Jag brukar inte få prickar, jag får stora varkakor som täcker mandlarna helt. Superskoj när bitar går av…

Hoppas verkligen du blir frisk snart!

Karmatarerskanise
0

#4 Så länge har jag aldrig gått med det Tack och lov. Tydligen brukar det gå över på några dagar.

#5 Haha mitt var är inte heller prickar. Stora äckliga samlingar. Och tack :)

Maria
0

Halsfluss är inte bara äckligt det gör förb*at ont också.

/Maria

Karmatarerskanise
0

#7 Det gör ju det :(

Och nu när jag bor ensam blir det väldigt ensamt när man inte kan träffa folk heller.

Record
0

Kanske du skulle pröva KS kolloidalt silver, bör funka.

http://www.2000taletsvetenskap.nu/tidning/03nr2/03-2art1.htm

Karmatarerskanise
2

#9 Har man inte kommit fram till att det inte fungerar?

Record
0

Det är väl så att det är förbjudet att sälja det som läkemedel, numera. Men vattenrening är det ok. Tidigare fanns det plåster och även en preparerad list i kylskåp, för att döda encelliga "kryp".

Record
0

Ett välkänt exempel hur det giftiga silvret dödar, är hur cowboys lade en silverdollar i vattenflaskan.

"Did you know: old cowboys would drop a silver dollar into their canteens to keep the water pure? " Googla på en fras ur ovanstående.

Prova själv med två flaskor med vatten, där du i en av dessa lägger en silvergaffel. Ställ flaskorna på en solig plats, efter en vecka har du massor med alger i flaskan utan silvergaffel.

Köp två flaskor wiskey, och drick upp innehållet, så du får rena flaskor att utgå från.  😃  ?

Maria
0

#13 Ett välkänt exempel hur det giftiga silvret dödar, är hur cowboys lade en silverdollar i vattenflaskan.

Och det rekommenderar du till halsont😃

/Maria

Record
0

#14 Maria

Trådens huvudsyfte är ju att "bota" halsfluss inte människans död. Alternativt tillverka KS själv genom elektrolys av rent silver. E j Sterlingsilver.

Halsont är ju ett resultat av inflammationen, eller hur?

Maria
0

#15 Jag trodde du fattade skämt.

Halsfluss är en infektion och kan vara både bakterier eller virus.

/Maria

Record
0

#16 Jo ja fattar skämt, meningen borde varit längre, men läs mellan raderna, att det är förbjudet att lära ut allt oxo. Ja avser bakterier o svampar m. fl. VV har klassat mig som läkare, så dum kan ja väl inte vara. 🤔

Maria
0

#17 Har svårt för att tänka mig att någon klassat dig som läkare med tanke på din tilltro till kolloidalt silver😃

Kan vi återgå till trådens ämne halsfluss och eventuell hjälp som är godkänd och relevant.

/Maria

Record
0

#18, jo helt sant men vill inte klistra in den tråden. Principen med KS beskriver jag, inte någon bot o bättring. Har själv inte provat det.

Maria
0

#19 Jag har läst den tråden och det var en fråga om du själv klassade dig som läkare. Alltså ingen som trodde det.

/Maria

Karmatarerskanise
2

#17 vem eller vad är VV? 

För övrigt klassas man inte som läkare. Man utbildar sig i väldigt många år och blir läkare.