Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 3846 ggr
pernillaoscarsson
0

Slagit i knä

För lite mer än en månad sedan smällde jag i mitt knä ganska ordentligt i en kant på en pryl på jobbet. Det slog hål såklart och blödde en del och smärtan behöver man väl knappt tala om? Väl uppe på bandet låg jag och bet ihop ett bra tag innan jag pallade sätta mig upp. Resten av kvällen haltade jag rundor då det fortfarande ömmade. Knät hade även svullnat upp en del och var varmt. Smärtan höll i sig resten av veckan men avtog en hel del. Jag slapp i alla fall att halta. Självklart ömmade till varje gång jag stötte i saker med knät. Fram tills den här veckan så har det inte känts så mycket mer än då jag som sagt snuddat vid det. Men denna veckan.. det gör bara mer ont för varje dag. Oftast då jag suttit/legat ner och böjer på knät mer än vad man gör då man går. Ikväll har jag smått fått börja halta igen då det nu även gör ont vid den lilla böjningen som krävs för att ta ett steg.

Jag har hela tiden sedan jag slog i knät kunnat känna en upphöjning längs hela övre delen av knäskålen men nu börjar det sticka upp som en hård bula just där jag slog i.

Någon som slagit i knät och känner igen sig? Jag vet att det kan ta en hel evighet innan knän och armbågar känns ok igen efter ett hårt slag, har själv slagit i bägge armbågarna det senaste året och jag har fortfarande känningar i dem. Dock så har ju den smärtan avtagit med tiden och inte blivit värre som knät blir nu.

Borde jag gå till läkare och kolla upp det eller är det bara slöseri med deras tid?

AnneN
0

Jag tycker absolut du bör gå till läkare och få det kollat ordentligt, helst redan samma vecka som det hände för tycker inte det där låter riktigt normalt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maria
0

Jag håller med. Du ska absolut besöka en läkare snarast. Knän ska man vara rädd om.

/Maria

Niklas
0

Det där råkade jag också ut för förra året. Det är fortfarande en utstickande bit nedanför knät och det värker ibland om jag sitter på huk eller knä. Fast det är inte värre än att jag uthärdar. 🙂 Min gissning är att du har fått en spricka i benet. Jag tycker som de andra, att du ska gå till vårdcentralen.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning