Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketthud
Läst 2365 ggr
getflikkan
0

Blå om händerna

Hej, behöver snabbt bara fråga er en sak. Vet ej om det är rätt sajt men äsch. Jag är svagt blå på händerna, det syns mest vid knogar, och där man böjer fingrarna. (Det ser nästan ut som att jag har smutsiga fingrar fast de är typ blått.) Har googlat och fått fram cyanos, men så blå är jag inte och är ej blå på läppar. Jag är lite hypokondriker så jag är lite orolig, nån som vet vad det kan vara?

Whippet
0

Det har jag också tror det är helt normalt.

I'm out Vilar huvudet i handen

Maria
0

Har det kommit snabbt eller har du haft det länge? Det är ju inte ovanligt att man skiftar färg på kroppsdelar vid stillasittande, värme, kyla och annan påverkan .

/Maria

getflikkan
0

#1 okej bra! #2 jag upptäckte det för ett par timmar sedan och har aldrig märkt att jag haft så förr

IceTee
0

Kan det vara blodådror som syns?

Medarbetare på Skor iFokus

getflikkan
0

#4 nej jag är blå på annat sätt. Cyanotiskt blå säger min mamma, men ej blå i mun osv

[Wraith]
0

Jag har haft precis som du beskriver för några månader sedan, höll väl i sig några veckor. Fick detta på jobbet, eller det var iaf då jag såg det, trodde det var smuts först. Men nu har jag faktiskt inte sett något på flera veckor, kanske riktigt svagt blåaktigt nån gång. Blev ju orolig att det var hjärtat eller lungorna (har dock inga kända problem), men ja det verkar ju ha gått över.

Men är du oroad ring sjukvårdsupplysningen.

Record
0

Kan det vara så att någon har skämtat med dig och bjudit dig på choklad med färgämne, metylenblått. det var vanligt att man i skolan preparerat kolor med detta färgämne, resultatet var att urin, händer och mun var starkt blåfärgade flera dagar. I dag har färgämnet en annan användning med betydligt otrevligare behandling, så kontakta läkare om det fortsätter.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Metylenbl%C3%A5tt

En form av ämnet användes vid behandling av svamp i akvarium, färgen är då vit.