Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2103 ggr
[Lollo 97]
0

Sveda i halsen

Det började igår med att jag fick lite ont i halsen och det sved. Jag hade svårt att sova inatt för att jag hade ett obehag i halsen.

På förmiddagen kollar jag i halsen och ser att jag är knallröd och svullen.  Det gör ont att svälja och det svider som attan. Det är svårt att svälja för att det är svullet.
Vet inte om det har med detta att göra men jag har varit väldigt torr i munnen och haft dålig andedräkt även om jag har druckit en massa vatten.  Under ca 2 veckor har jag varit torr i munnen och i en vecka har jag haft dålig andedräkt.

Någon som har någon aning om vad det kan vara?

Pialinn
0

Halsfluss? Kanske bäst att uppsöka Vårdcentralen om det inte blir bättre.

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Halsfluss/

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Maria
0

Låter som du har åkt på en halsinfektion.

/Maria

Hennah
0

Halsinfektioner o halsfluss kan ge dålig andedräkt. Ring din vårdcentral o kolla om de kan ta snabbtest för halsfluss. När jag har ont i halsen gillar jag att gurgla med citronvatten, ljummet, varmt eller kallt beroende på hur halsen känns. Tycker det friskar upp. Det finns halstabletter på Apoteket som bedövar lite i halsen o så smakar det godare i munnen och luktar lite bättre också om man surtar på en halstablett. Tänk på att använda sockerfria halstabletter för tändernas skull! Det finns också fuktande munspray och mungel att köpa på Apoteket. Kan vara skönt att ta till på nätterna när man ska sova. Mvh Hennah