Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 732 ggr
Gambino19
0

mår inte så bra.

Jag har på senaste tiden känt att jag inte mår bra. Jag blir jätte ofta ledsen och jag känner mig hela tiden trött och hängig. blir sällan arg men ledsen. Jag sover ganska bra jag sover typ 8 timmar om dagen(när jag går i skola) på helgen betydligt längre. Jag vet inte vad som hänt. Och sen har jag en till fråga, är det farligt med för mycket c vitamin?(brustabletter).

Snuttefia
0

Ta multivitaminer och sola mycket!

M.V.H Snuttefia

Scorpio97
0

D-vitamin kan orsaka trötthet (och hos vissa människor även depression) och hos svenskar är brist på det väldigt vanligt, speciellt såhär efter vintern. Även järnbrist är ganska vanligt, främst bland fertila kvinnor. Så jag tycker du ska besöka läkaren och kolla upp lite värden.

C-vitamin är en vattenlöslig vitamin. Det gör att du kissar ut överskottet. Det är alltså inte farligt att få i sig mycket c-vitamin. Däremot är det ju väldigt onödigt att äta en stor mängd, eftersom du bara kissar ut det då.

//Jessie

Maria
0

Jag läste att du är 11 år och i den åldern händer det mycket i kroppen med hormoner och puberteten och allt kan kännas annorlunda och man vet egentligen inte hur man mår.

Det är bra att du har bra sömn för det behöver man som ung.

Jag tycker du i första hand ska prata med dina föräldrar och skolsköterskan.

Att sola mycket är inte att rekommendera men däremot är det bra att vistas ute så mycket som möjligt.

/Maria

Snuttefia
0

Menade var ute mycket..

M.V.H Snuttefia

[Mia-45]
1

Be de ta prov på B-12. Har man brist på det kan man känna sej jättekonstig och sjuk. Man kan bli deprimerad och allmänt nedsatt.

Tant Grön
0

Jag har hört att man kan skada njurarna av för höga doser C-vitamin, även att man kan få grå starr. Men då skall det nog vara väldigt höga doser under lång tid. Bättre att äta frukt och grönsaker som innehåller C-vitamin.