Blöder ur ändtarmen
När jag gick på toa idag var jag lite hård i magen vilket resulterade i att det började blöda (rätt mycket, men det har hänt någon gång innan, så jag brydde mig inte), men det var flera timmar sen och jag har nu upptäckt att det inte slutat än. Det är inte precis så det rinner, det bara syns när jag torkar mig.
Är det farligt? Jag har inte ont någonstans och blodet är klarrött, så det kommer ju från ändtarmen och inte högre upp
Medarbetare på Skor iFokus
Låter som hemorrojder eller en analspricka, det brukar gå över av sig självt.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Det behöver inte vara farligt, du kan ha fått en spricka bara eftersom du var hård i magen. Däremot om det inte gått över om några dagar borde du kanske ringa 1177 och rådfråga dem.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Ja, det var det jag trodde med en spricka faktisktt, hade jag haft ont hade det ju varit en helt annan sak
#1 gör inte hemorrojder ont?
Kan säga också att jag är inte det minsta orolig själv, men vill inte säga något till min pojkvän innan jag frågat någon (typ här) som också säger att det är ofarligt. Han är så himla rädd om mig att en feber på mig nästan får världen att gå under för honom 😃
#3 Nej, de gör inte ont.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Det brukar inte göra ont, men du kan kolla med en spegel om din anal sluter ordentligt eller om du har någon av de där "kuddarna" som tittar fram. På apoteket finns salva och suppositorer receptfritt, som hjälper för att dra ihop hemorrojder.
Hemorrojder gör ofta ont. Tror också på en spricka. Börje det väldigt mycket kan det också vara ett blodkärl.
Jag tror det handlar om en spricka, känns just nu som det mest logiska! 🙂
Det kan vara ett litet ytligt kärl i ändtarmsöppningen, som spruckit, detta är helt ofarligt. Om du har hemorrojder sedan tidigare, kan ju de blöda, men tror mera att ett kärl spruckit, det är väldigt vanligt om man är förstoppad, och trycker på.
Blod från ändtarmen ska alltid undersökas av läkare. Vad vi tror här är bara gissningar.
#10 egentligen är det en himla massa man ska gå till läkaren med som ingen gör för att läkarna inte tycker att det är viktigt, typ sånt här. Besväras man inte av det så tycker de att man ska vänta några dagar Det försvann förresten!
#10 Ordentliga blödningar, ja. Men lite blod på papperet som går över efter en dag är inte farligt om det inte händer om och om och om igen. Då ska det naturligtvis kollas upp. Eller om det rinner, eller blöder så rejält att man t:ex måste använda binda eller dylikt. Men några droppar på papperet? Då skulle jag, som har en riktigt dålig mage iom en operation, få uppsöka läkare minst varannan månad…
#11: men varför frågar du oss om det är farligt då?
#13 Personen kanske inte visste? Och ville höra om andra hade råkat ut för liknande? Om tio personer sagt att "varje gång det hänt mig har det krävt läkarhjälp" tror jag TS hade kontaktat läkare direkt. Men eftersom många här säkert har varit med om det själva, antingen pga hård mage eller för lös mage, och det bara varit en liten spricka som gått över efter några timmar/en dag, så kanske våra åsikter hjälpte?
Alltså, att blöda ur analen är väl inget man helst skulle vilja springa till läkaren med om man inte måste, för det känns kanske lite… pinsamt. Det borde inte vara det, men jag kan förstå om man kanske först vill kolla läget innan man söker hjälp. Däremot, som jag sa i mitt första inlägg, om det inte gått över på en dag bör man ringa 1177 och fråga om vad de tycker om saken då de kan mer än vi på iFokus.
Och sen är det som sagt skillnad på att blöda och blöda. Man kan blöda så det blir lite blod på papperet eller så det rejält rinner. Två skilda saker, enligt mig.
#13 "Kan säga också att jag är inte det minsta orolig själv, men vill inte säga något till min pojkvän innan jag frågat någon (typ här) som också säger att det är ofarligt. Han är så himla rädd om mig att en feber på mig nästan får världen att gå under för honom"
#15 Förlåt om jag skrev ett inlägg som kanske inte alls var dina tankar, jag bara gick efter hur jag skulle resonerat om jag skrivit en liknande tråd.
#16 nejdå, det var så jag menade också! Ingen fara 🙂