Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettläkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 2200 ggr
Lia
2015-03-18 21:17
0

Movprep

Så nu sitter jag här med min underbara movprep inför morgondagens koloskopi. Är det någon här som har något tips på hur man ska få ner den? Jag började vid 19, men har 6 dl kvar! Jag blandar just nu med buljong efter att nästan ha spytt. Jag läste någonstans att man kunde skippa morgondagens dos, japp över en liter till, kul… om det blev riktigt ordentligt. Vad har ni för åsikter om det? Jag hade ordentlig diarré i natt, så tömd är jag, och jag har inte ätit sen dess. Bara druckit. Alltså borde det vara tomt och bra om 6 dl. Jag klarar verkligen inte av mer! Jag får knappt i mig det jag har, jag kan inte göra detta i morgon bitti igen! Detta är det värsta jag varit med om!

Maria
2015-03-18 21:21
1

Jag tycker att du ska försöka att få i dig allt. Det är inte kul att behöva göra om undersökningen för att det inte är rent.

Du kan också ringa sjukvårdsupplysningen för de har kanske bra rekommendationer.

/Maria

Lia
2015-03-18 21:33
0

#1 Jo jag vet, jag har försökt i 2,5 timmar men det tar verkligen stopp. Det är hemskt. Försökte ringa 1177 men det var för många i kö.