Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketthjärt-lungsjukdomar
Läst 2206 ggr
Nirvana_Ophelia
0

Hjärtfel

Jag har hjärtfel. De har tagit Ekg och det är jättedåligt.  Jag är rädd.:( Och jag har rökt sedan gymnasiet,  och det har förstås också påverkat hjärtat. :(  Vad kan de göra?

Zepp
1

Eh..vadå för hjärtfel?

Många kan vara godartade andra kan var sämre.

Rökning är inte bra för något så det kan du sluta med omedelbums.

Hur gammal är du?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Saffran0Spice
3

Hjärtfel är ett ord för väldigt många olika problem - Så vad de kan göra beror på vilket problem du har.
Men ett tips är att sluta röka direkt då det påverkar hjärtat mycket.

Maria
0

Jag undrar samma sak.

Vad såg man på ditt EKG?

Vad de kan göra beror ju på vad det är för fel.

/Maria

VildaVittra
0

Jag förstår precis hur du känner, jag gick en månad utan diagnos sedan ekg-apparaten varnat för att jag låg i riskzonen för plötsligt hjärtstopp. Men mitt hjärtfel visade sig vara ofarligt, men kroniskt och väldigt jobbigt att ha. Jag måste vila hela tiden och när det är varmt ute blir jag fullständigt däckad, så "solresor" är ju bara att glömma numera.

Jag tycker inte du ska sluta röka tvärt utan att ha tagit upp det med din kardiolog, att sluta är en stress som ingen av oss vet om ditt hjärta orkar med.

Har du fått göra ett arbetsekg än?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anders 50
1

#0  Du fick väl prata med läkaren efteråt  som sa vad nästa steg var och om du skulle få någon typ av  medicin eller behandling?  Tycker inte du ska vara rädd, hade det varit riktigt illa så hade du redan fått hjälp.

#4 Ursäkta,  men jag fattar inte hur du kunde gå utan diagnos i en månad?  Diagnosen, risk för plötsligt hjärtstopp, fick du ju via ekg:t?  Då borde du ju lagts in direkt. Och  kan läkarna kalla ditt hjärtfel för ofarligt?  Att vara i riskzonen för plötsligt hjärtstopp skulle jag inte kalla för ofarligt. Som du beskriver dina symptom så borde det ju vara dags för en rejäl undersökning av hjärtats blodtillförsel och operation.

Märkligt att ekg kan varna för "plötsligt hjärtstopp" ?  Fast det beror ju kanske på den som tyder det.  Att mitt hjärta skulle stanna (som det gjorde) kunde det inte visa trots att jag låg uppkopplad mot ekg i nära tre dygn.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

VildaVittra
8

#5 Det får du väl ta upp med politikerna som tycker att vårdköer är okej och inte mig?

Det är inte märkligt alls att den varnar, dagens ekg-apparater är avancerade och det är ekg-apparaten som tyder hjärtslagen, ingen dödlig. Och jag har redan gjort en utredning, men det är alltid så intressant att se alla dessa experter på nätet som vet bättre än kardiologerna. Ska genast tvinga dom att genomföra onödiga operationer som dessutom skulle vara verkningslösa på mitt signalfel, enbart för att du tycker det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maria
0

#6 Fast det är knappast någon kardiolog som enbart litar på EKG-apparaten utan man kollar ju resultaten manuellt också.

Anders har väl knappast utsett sig som expert utan snarare ifrågasatt så tagga ner lite.

/Maria

Anders 50
2

#6  Trevligt svar.  Jag bara blev förvånad över det du skrev och den diagnos som du fått att dina problem var ofarliga. Märkliga läkare som säger så.  För mig så låter de då rakt inte ofarliga. Vårdköer har jag inte nämnt, varför skulle jag?  

Visst är det en "dödlig" som tyder EKG ;et   Apparaten bara registrerar.

Syftar du på mig när du skriver "experter på nätet" så får jag kanske ta åt mig lite. Jag kan nog säga att jag har en hel del kunskap i ämnet, både praktiskt och teoretiskt. Och just signalfel kan jag mycket om, är ett levande bevis på att signalfel  går att behandla.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!