Akuten?
Jag har sedan ett halvår underliga röda märken på benen men de har nu börjat sprida sig till höfter, armar osv. Jag har också periodvis fått bölder på benen+ blåmärken och jag vet till 100% att jag inte slagit mig och verkligen inte så hårt att jag får bulor. Jag har sökt mig till vc för 3 månader sedan och läkaren där ville kolla upp mig och blev sur på mig för att jag inte sökt innan..problemet var att dagen efter skulle åka till Norge på obestämd tid så jag hann inte göra något mer än blodprov och om det var något konstigt så skulle min mamma kontaktas. Blodproven visade att allt va normalt (kollade mot massa grejer) och mina bölder började gå ner igen och likaså mina blåmärken. Jag tänkte att eftersom det började gå bort så så behöver jag inte söka fortsatt hjälp i Norge så jag lugnade mig med det. Nu 3 månade senare har jag flyttat till Norge men har ingen "fast läkare" som man måste ha, dvsatt jag bara kommer in på akuten i Norge och thats it. MEN för ca en månad sedan fick jag jätte ont i benet och tänkte att nu kommer det väll en böld till och mycket riktigt så kom det en knöl på benet så gör jätte ont. Jag har problem att få på mig byxor då det gör ont bara jag tar på den. Det gör ont när jag går, står, ja hela tiden gör det ont och jag känner att jag måste söka hjälp snarast. Nu är jag hemma i sverige på julsemester, åker hem 5 Januari. Jag är ju då som sagt skriven i Norge och därför kommer jag inte in på vc längre utan måste till akuten. Frågan är ju då om ni tycker jag borde gå till akuten nu här i Sverige eller om jag bara ska bita ihop och ta det i Norge? Känns så dumt att gå till akuten när det egentligen inte för min del är akut men ändå så är det ju akut för det är inte normalt och ca 5 månader har gått och jag börjar bli smått orolig för diverse saker… Hjälp mig nu snälla!!! :/
Tycker absolut att du ska kolla detta! Har du så ont att du får problem så ska du inte vänta… Ge dig inte utan kräv att de tar reda på varför det uppstår! Det verkar ju vara återkommande… Håller tummarna för dig!
Många Goa Kramar
Annisangel
Ja det kommer ju uppenbarligen tillbaka och när det gör så ont som det faktiskt gör så känns det inte bra att vänta längre då jag ju väntat egentligen längre än jag borde.. Blir nog en tur till akuten imorgon. Tusen tack! :)
Inga problem… Jag är själv väldigt anti mot att dra mig till akuten, men nu är det ju problem som du haft väldigt länge skulle jag vilja säga… Nu har du varit stark länge nog och behöver hjälp att finna ut vad det är du har drabbats av! Kramkram :)
Många Goa Kramar
Annisangel
Knölros?