Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketthuskurer-egenvård
Läst 1056 ggr
MissClue
0

Leverrensning

Hej!Är det någon här som provat leverrensning med espomsaltlösningen samt olivolja med citrus blandning?Jag undrar när magen lugnar sig?!Visste inte att det var så laxerande och det tar ju aldrig slut=P Har sprungit på toa konstant hela dagen. Hade vart fint o veta ifall man kan lämna huset imorn eller inte!

I love not man the less, but Nature more…

Maria
1

Epsomsalt är ju laxerande och hur länge det håller i sig är svårt att svara på.

Varför ska du "rensa levern"?

/Maria

MissClue
0

jag får för mig att göra kurer lite då och då, kände att jag ätit fet och fel mat, druckit för mycket alkohol under en period, haft lite ont i sidan under revbenet. Man skulle få ut lite gallstenar och smörja upp tarmarna. Får se om magen lugnar sig imorn, mullrar och brölar som tusan.

Maria
1

#2 Ja, smörja upp tarmarna verkar det har gjort😉

/Maria

MissClue
0

ja usch ja haha, blä

Halvdansken
1

Faktiskt är det just fet mat som rensar ut (små) gallstenar. Gallan är med till att bryta ner fettet, så när du äter fet mat så får du gång i gall-systemet, och små stenar följer med ut.

Det är därför folk kan få gallbesvär när de börjar med LCHF. Fetare mat triggar gallan, och ligger det då lite större stenar så kan det bli problem. Men det är alltså inte fettes fel, faktiskt tvärtom. Äter man fett så får man inte gallproblem (med mindre att det är nån annan sjukdom som spökar, eller medicinering eller nåt).

Hatar cancer och älskar vårlökar.

MissClue
0

Men är det bra fet mat som nötter,olivolja,lax som rensar eller kan man ta sin favoritmacka med stekt ägg och bacon imorn utan dåligt samvete?=)

Halvdansken
0

Bacon o ägg är utmärkt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.