Vänta eller inte?
Jag har som nämnt i en annan tråd haft problem med svullnad och värk i ryggen. Jag var hos en reumatolog och fick en injektion med lovorden att han var 98% säker på sin sak och hjälpte inte sprutan innan tisdag får vi boka tid till magnetröntgen utifall det var något annat.
Nu är det måndag kväll och ryggen är inte bättre på något sätt… Den blev värre direkt efter sprutan och har efter det känts ungefär som innan injektionen (fast lite mer öm vid rörelse). Svullnaden har inte försvunnit heller. Jag fick en ny tid hos reumatologen den 15:e december då han gärna ville kolla upp hur det såg ut, oavsett.
Eftersom jag åker till Sverige över jul den 18:e december funderar jag på att ringa min husläkare och kanske få tid till magnetröntgen via honom istället för att vänta helt till den 15:e och då få tid först till någon gång in i januari (eller senare)… Vad tror ni? Borde jag göra det?
Jag har för övrigt fått en svart prick vid injektionsstället - blåmärke…? Är det normalt? Tycker bara den ser svart ut och den har inte ändrat färg som blåmärken brukar.
Det kan ju vara en del väntetid med magnetkamera så ta det du tror går snabbast. Jag vet inte var du bor och hur det fungerar där men här har vi ju vårdgarantin så du ska få en tid inom 3 månader.
En svart prick vid stickstället är förmodligen bara blod som levrat sig och det kommer att försvinna så småningom.
/Maria
#1 Tack för ditt svar! Ja jag bor ju i Danmark så jag vet inte riktigt hur snabbt det skulle gå. Men jag ringer nog min husläkare oavsett, det borde gå snabbare. Om inte så är det ju ingen skada skedd i alla fall.
Jag tycker inte du ska vänta. Ring till husläkaren och var lite bestämd på att du vill få hjälp snabbt. Jag hade nog sagt till dem att jag vill ha hjälp snabbt, annars åker jag in till akuten.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#3 Okej, jag ska ringa imorgon hade jag tänkt :) Borde kunna få en tid att träffa min läkare i veckan och då får vi se vad han tycker.