Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1403 ggr
Stallmima
2

Alla "journaler"?

En tanke slog mig igår kväll om alla sjukhus och vårdcentralbesök man har gjort genom åren. Det har ju blivit några stycken. Dessa papper om sig själv måste ju kunna gå att få ut på något sätt?  Finns dessa i något slags centralarkiv eller måste man ha koll på vart man varit?  Snurriga tankar men hoppas någon kan svara på detta.   🙂

Maria
4

Nej, det finns inget centralarkiv för alla journaler men du kan begära ut dina journaler från respektive sjukhus/mottagning.

/Maria

IceTee
0

Alla dina "läkar journaler" finns ju samlade vad jag förstår, men inte tillsammans med psyk-journaler, då dessa är någon annan stans! Det är för att din nya läkare ska kunna gå igenom din sjukdomshistoria och se vad föredetta läkare skrivit och tänkt!

Medarbetare på Skor iFokus

OlgaMaria
0

De finns endast samlade på samma mottagning. Vill läkaren se journaler från en annan mottagning/sjukhus måste de begära in de journalerna.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

IceTee
0

#3 där ser man! De kanske gör det efter första mötet om det verkar nödvändigt då

Medarbetare på Skor iFokus

Maria
0

De som arbetar på Sahlgrenska kan se alla journaler inom SU och då även Mölndals sjukhus och Östra. Det börjar så smått att utökas i regionen också så i framtiden kommer med all säkerhet det bli mer gemensamt för att lättare få överblick.

/Maria

Stallmima
0

Då måste jag alltså kontakta alla ställen jag vart på?  Jag som inte har någon susning om det  🤔   Får ringa VC och fråga om de kan hjälpa mig med detta

Maria
0

Har vårdcentralen skickat remiss så vet de ju vart de skickat den så där kan du nog få hjälp med var du har varit.

#6 Har du varit på så många olika sjukhus?

/Maria

Stallmima
0

#7 Nej det har jag inte men är nyfiken av mig och när jag blir det på olika saker måste jag "rota" fram det   😛

Maria
0

#8 Inom samma sjukhus så har man ju gemensamt journalsystem så även om du har varit på olika mottagningar så spelar det ingen roll.

/Maria