Äta & dricka bättre?
Slarvar med både och nu sommartid när det är varmt och väderomslagningar hit och dit.
Har inte så stor aptit, och pga det blir det yrsel och illamående = svårt att äta pga det. Försöker tänka att jag måste äta men får inte alltid i mig det :/ Blir liksom som en ond cirkel av alltsammans.
Har dessutom spyfobi vilket inte gör saken bättre heller :/
(nej jag har inte anorexia och inte påväg att få heller)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har likadant. Kämpar för att inte förlora de kilon jag har (alltid varit underviktig) men det är svårt på sommaren. Värmen gör att jag har noll matlust. Försöker äta nått varje dag men ibland blir det alldeles för lite. Men jag vet att det har med värmen att göra så jag väntar bara på lite kyla så kommer aptiten igång igen.
På dagen äter jag mest frysta saker. Dom flesta frukter funkar utmärkt att lägga i frysen en stund (vindruvor är nog min favorit), och även yoghurt blir väldigt gott. Vatten har jag alltid i frysen, får inte i mig vatten om det inte är iskallt.
Sen äter jag riktig mat på kvällen istället, när det är svalare.
//Jessie
#1 Får hoppas den kommer igång snart igen. Känns så drygt nu 😮
#2 Jag är inte så förtjust i att äta frysta saker tyvärr, och får inte för mig att ta därifrån heller mer än från kylskåpet så 😕 Men det är ju smidigt annars.
Ja jag försöker det med men i regel mår jag inte så bra kanske på kvällen pga att jag inte ätit så bra på dagen och då inte har direkt aptit på kvällen heller. När vi har 30 plus som det ska bli idag så är det varmt på kvällarna med, så är inte behagligt förrän framåt 20-21 tiden kanske och då är det försent för mig att äta riktigt mat 😕
Försök äta flytande om du har svårt att äta fast föda när det är varmt. Jag är likadan, har svårt att äta i värmen osv. Då får det bli några smothies eller nån milkshake eller liknande. Smothies kan ju faktiskt vara ganska nyttiga, och tycker du det blir för kallt med att använda frusna bär kan du ju använda färska eller tina frysta bär innan du gör den. Funkar ju med frukt också.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
#4 Ja fil och nyponsoppa blir den en del på dagen om jag har det hemma, försöker i alla fall. Försöker även äta en del frukt så man får i sig något i alla fall.