Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 2132 ggr
[Sisa]
0

Blindtarmsoperation

Jag opererade bort blindtarmen förra året. Efter det är min mage helt annorlunda. Ibland har jag ont i magen och det känns som att det sticker runt naveln. Obehagligt! Någon mer som har opererat bort blindtarmen och känner att magen inte är sej lik efter det ?

Maria
0

Jag opererade bort blindtarmen för cirka 3 år sedan och jag har problem med magen. Ont ibland och ibland förstoppad eller tvärtom.

Jag fick efter operationen blödande magsår så det kanske snarare har med det att göra. Jag vet inte….

Har du fått göra någon gastroskopi?

/Maria

[Sisa]
0

Nej. Jag gjorde ett återbesök och frågade om detta, då sa man att allt var bra och att det kan ta lång tid innan allt läkt därinne i magen. Tar omeprazol ibland och då blir det bättre. Kanske kan det vara en släng av magkatarr. Fick du blödande magsår i samband med din blindtarmsoperation ? Då du har ont i magen, känns det runt navlen ?

Maria
0

Jag tar också Omeprazol.

Magsåret kom en tid efteråt och innan dess hade jag också Chlostridiuminfektion Jag var inlagd i omgångar för uttorkning.

Så jag vet inte riktigt vad som är hönan eller ägget😉

Det känns nog inte just kring naveln utan mer i hela magen. Svårt att förklara….

/Maria

[Sisa]
0

Tack Maria!

Maria
0

Inte mycket till hjälp du fick.😉

Hoppas det finns någon annan som har erfarenhet.

/Maria

[Sisa]
0

Jag väntar och ser.. Säger sjukvården att allt är bra, måste man väl kunna lita på det ?

Maria
0

Fortsätter det så skulle jag nog söka igen. Det är ju aldrig fel att de kollar med en kamera om det ser OK ut i magsäcken till att börja med.

/Maria

[Sisa]
0

# 7 En undersökning man drar sej för..

Maria
1

Haha, ja den är inget kul men man överlever😉

/Maria

[TanatosNyx]
0

Kanske inget hjälpande svar direkt, men jag har ibland stickningar liksom i tarmpartiet runt naveln, och är inte opererad. Jag har funderat i banorna "irriterad tarm" eller något kvinnorelaterat, då det ibland har uppkommit i samband med mens/ÄL.

[Sisa]
0

# 10 Tack för Ditt svar! Jag har frågar många, men ingen har haft sådana här känningar. Då är jag inte ensam. Har du sökt för detta någon gång ?

[TanatosNyx]
1

Ja, men bara på VC som gav mig antibiotika (helt i onödan) "utifall det var äggledarinflammation". Med facit i hand så var det verkligen inte det.

Jag tror jag läst nånting om det här inne på kvinna iFokus för en herrans massa år sedan, ska försöka söka efter tråden och se om det var något intressant.

[Sisa]
0

# 12 Tack..berätta gärna om du hittar tråden!