Ögonoperation
Finns det någon här som har genomgått en ögonoperation för att korrigera skelningsfel? Kan ni isåfall berätta lite om hur det gick?
följer!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Jag har inte opererat mina ögon för skelning, men jag har viss kunskap inom området då jag är specialutbildad optiker. Är det något speciellt du undrar över?
#2 Bara sådär allmänt om folks personliga upplevelse.
Idag så kommer jag att opereras och grejen är att jag har ju inte fått någon information alls. Jag har fyllt i papper där de frågar om jag har blivit nedsövd tidigare osv.
Jag har nu ätit mat för det stod inget om att jag inte fick äta innan operationen. Jag läste dock på nätet och om jag ska sövas ner så får jag inte ha ätit innan. Det här är lite förvirrande för mig. Kan de ha missat att ha gett mig den här informationen? Om de inte ska söva ner mig, varför ställer de då sådana frågor i samband med ögondroppar (om jag kan göra det på egen hand) osv?
#3 nu är jag inte helt säker men vid dom flesta ögonoperationer så brukar man väl inte behöva sövas utan det räcker med lokalbedövning droppar m.m 🤔
och skulle du inte få äta innan operationen så brukar mottagningen skriva det då det är viktigt att man inte äter på ett antal timmar innan operationen
#4 Nu blev det så att operationen blev inställd. Det var knepigare än vad de trodde. Så nu får jag vänta tills hösten istället….
Aj, då.
Försök att få lite bättre information innan operationen till hösten.
Det lät som om du inte fått veta något alls.
/Maria
Precis som #4 skrev så brukar man oftast inte söva under den här typen av operationer, utan de utförs under lokalbedövning.
Vad tråkigt att den blev inställd TS.
Ser du dubbelt nu eller har du prisma i dina glasögon?