Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettvikt
Läst 760 ggr
nikki101
0

ätstörningar??

Jag vet inte riktigt men jag tror att jag kanske håller på att få ätstörningar… Jag tänker alltid på vikten och jämför mig med andra hela tiden. Jag får dåligt samvete när jag äter och kollar hela tiden ner på magen och kollar om den putar ut. När jag väljer kläder står jag ca 10+ min framför spegeln och kollar om jag ser tjock ut i dom kläderna och det tycker jag alltid. Jag gråter ofta jag när jag ska sova för jag tycker att jag är så tjock och det är jättejobbigt. Jag är 13 år, 151 cm och väger 37 kg. Kollar även mitt bmi hela tiden och mår dåligt eftersom jag vill vara underviktig, jättekonsigt jag vet men jag vet inte vad jag ska göra! Hjälp tack, det här är väldigt jobbigt och jag mår dåligt av det.

tlover
3

Kontakta en kurator el nån vuxen du litar på är bog bäst.

Där kan du antagligen få bättre tips och hjälp än på nätet.

Av det du skrivit låter du däremot absolut inte tjock, jag tror jag vägde mer än dig då jag var i din ålder/längd och jag var liten då.

l'm back

Maria
3

Prata med någon snarast om dina problem.

Prata med dina föräldrar, skolsköterska eller någon du har förtroende för.

Det positiva är att du är medveten om att ditt beteende inte är riktigt sunt så jag tror det finns hopp för dig att du inte kommer att utveckla ätstörning. Ta tag i det redan nu…

/Maria