Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 2424 ggr
truedobrevic
2014-05-20 23:29
0

Plötslig smärta

Ibland får jag plötsligt en knivskarp smärta över vänstra bröstet, så ont att jag inte kan röra mig. Detta håller på i ett par sekunder sen släpper det och jag kan röra mig igen utan smärta. Från början hände det bara när jag låg ner i sängen och skulle vända på mig men för någon vecka sen fick jag ont när jag gick i rask takt med en kompis. Hon förklarade att hon också brukade ha samma sak, men hon har hjärtproblem så det kanske inte riktigt är lika. Jag har i alla fall haft det i ungefär ett år, och det kommer då och då, inte så ofta. Det är svårt att förklara men hoppas det är förståeligt. Vet någon vad det är? För det är nog inte så normalt för en 14-åring. Svar uppskattas!

Maria
2014-05-21 06:17
0

Väldgit svårt att svara på vad det kan vara.

Du skriver över vänstra bröstet. Är det själva bröstet som gör ont eller inne i bröstkorgen?

Jag funderade på om det kan vara "håll" Det är ganska vanligt men oftast helt ofarligt.

Du går i skolan så ett besök hos skolsköterskan kanske skulle vara en bra idé.

/Maria

truedobrevic
2014-05-21 22:29
0

Jag vet inte vart det är riktigt, bara att det är i bröstet och att det nästan gör ont att andas för bröstkorgen rör sig. Måste hålla andan eller andas väldigt försiktigt. så fort jag rör mig när jag fått hugget så gör det otroligt ont, det typ strålar ut i hela kroppen. Har varit hos skolsköterskan med andra saker tidigare men hon vet aldrig var det är för något.. Ska googla om håll, kanske är det det jag brukar få. Tack!