Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 949 ggr
: )) kram
0

Sojamjölk

Jag är som tokig i sojamjölk. Det smakar så lent, friskt, lätt och vaniljaktigt mumsigt men jag vågar inte dricka så mycket av det för jag har hört att soja över lag har en negativ inverkan på kroppen såsom bröstcancer bl. a.  Och ris-mandel-havre mjölk är inte alls lika gott. Så….har ni hört samma som jag om sojamjölk? Är ni försiktiga med det?

Hjärta

VildaVittra
0

Har du provat att göra dom andra mjölksorterna själv? För då kan du ju själv styra över eventuella smaksättningar. 

Jag skulle inte äta för mycket soja p.g.a miljöskäl.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

0

Jag har aldrig testat faktiskt……..känns som det skulle bli dyrt? : ))  Men jag måste nog bannimig testa det en gång.

Hjärta

VildaVittra
1

#2 Tvärtom, avsevärt billigare.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

0

Va!!! Blir det!!! Ingen skulle bli gladare än jag. Måste ta tag i det. Ska kolla upp hur man gör : ))

Hjärta

0

Nu har jag blötlagt sesamfrö och mandlar till mitt första försök att göra egen mjölk : )) ska bli intressant!!!!!

Hjärta

VildaVittra
0

Spännande. Hoppas att du hittar det perfekta receptet.

0

Tusen tack för knuffen Vilda Vittra ; )))

Hjärta

0

Nu på morgonen har jag mixat och donat och gjort min egen sesammjölk för allra första gången : )) Den var inte jättegod men jag får testa mig fram och inte ge upp. Jag kommer ju självklart dricka upp den och med det kanske man vänjer sig vid denna nya smak och uppskattar den : )) jag hoppas och vill det!!

Hjärta

Namiko
0

#8 Sesammjölk är jättegott att använda till varm choklad, extra gott om du även använder kokossocker.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

0

Precis i detta nu när jag läste ditt inlägg om att dricka varm choklad på sesammjölk - så dricker jag varm choklad på min sesammjöl😃 fast jag har stevia som sötning och det fungerar fint.

Hjärta