hjälp!?
Hej jag är en tjej på 13 år och jag väger 54 kg ungefär jag är inte så nöjd med mig själv hur ska jag göra jag springer mycket på rasterna spelar tennis 2 gånger i veckan där man springer och tränar kroppen mycket har gått på simning och fotboll ändå är jag så här vad ska jag göra hjälp
I'm out 
någon som kan hjälpa?
I'm out 
Vad är det du vill ha hjälp med?
Du är 13 år och din kropp kommer att växa och förändras flera år till. Det är jättebra att du rör dig mycket och försök att äta bra mat och nyttiga mellanmål och undvik godis.
/Maria
ok tack men under två år nu har vikten ökat stort vet ej vrf
I'm out 
Att du ökat i vikt från att du var 11 år tills du nu är 13 är ju helt naturligt. Du har förmodligen blivit längre också.😉
Din vikt kommer kanske att öka ännu mer i takt med att du växer.
/Maria
ja det är klart man blivit längre men jag är ändå minst i klassen
I'm out 
fast inte direkt '' överviktigast'' i klassen men ändå… Man vill ju vara nöjd
I'm out 
Det är väl snarare det du ska jobba med. Att vara nöjd med hur du är. Du låter som en helt normal 13-åring.
/Maria
Hur lång är du? :)
Pretty wise //
#8 jag är 1 o 51 m
I'm out 
Då har du ett BMI på 23.7, vilket är helt normalviktig :) Du behöver absolut inte oroa dig för att du är överviktig. Din nuvarande vikt är perfekt för att din kropp ska växa och mogna som den skall.
Känner du ändå att du är missnöjd med din kropp försök bara vara lite mer aktiv, promenera, cykla, var ute med kompisar och rör på dig så mycket som möjligt i vardagen. Sen är det alltid bra att bara försöka äta godsaker på helgerna ;)
Men som sagt, du har inget att oroa dig för sötis!
Pretty wise //
Tycker att det låter som att du väger precis så mycket som du ska väga. Sen ska du inte räkna kilon för noga. Tänk på att muskler väger mer än fett, så om du rör på dig så får du ju tunga muskler, men kan för den delen vara smalare än någon annan som väger lika mycket.
Men i din ålder skulle jag gissa att det är bättre att väga lite för mycket än lite för lite, eftersom du får mer och mer kurvor, och kurvor (byst, höfter osv) är ju mestadels fett. Så allt fett är inte dåligt! =)
Jag är har rätt mycket muskler i kroppen framförallt ben, lår armarna o så eftersom att jag har gått på simning där man tränar hela kroppen oxå tennisen där man använder taktik smidighet springning o så klart armarna men tack för allt :) känner mig mer nöjdare nu
I'm out