Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallergier
Läst 1055 ggr
SegerSims
0

Allergisk mot pollen?

Min son har idag kommit hem från skolan med huvudvärk och kliande ögon. Ögon är fuktiga på honom och han säger att han mår bra för övrigt. Själv säger han att det är all pollen som finns.

Själv är jag osäker när det gäller honom, visst vill jag tro min son men här är jag tveksam. Han är förövrigt 10 år. Men det är dom kliande ögonen som får mig att tveka.

Om det skulle fortsätta kan man behandla det själv? Eller behöver man träffa läkare? Vet ju att det finns sprejer till det, har ju sett reklam ibland.

Glömde säga att näsan rinner med, lite grann.

Maria
0

Eftersom han är minderårig så hade jag inte laborerat själv med honom utan tagit honom till vårdcentralen för en utredning.

/Maria

SegerSims
0

#1 Ja det har du rätt i. Får väl vänta och se om han klagar mer. Men hur brukar det se ut i så fall så jag vet vad jag ska kolla efter? Vill ju inte springa till läkaren med en liten snuva 😂

Maria
0

Här kommer en länk om pollenallergi.

/Maria

SegerSims
0

Ja ja det verkar nog luta mer åt snuva, men jag får ha koll på honom. Tack för hjälpen 😃

[..$Dog$..]
0

jag har allergi mot pollen och den symtomen din son hade händer samma sak med mig jag tycker du ska beställa en tid till vårdcentralen direkt där du kan få mediciner mot pollen allergin jag använder mig av arius fast det är ju läkarna som vet mer vad som är bäst för din son så hör på vårdcentralen om du kan få en tid använder mig också utav nässpray och ögondroppar tror nässprayen och ögondropparna hade varit bra för din son o givetvis någon tablett

SegerSims
0
[..$Dog$..]
0

fast kan ju också bero på att han är sjuk men hör av dig ändå på vårdcentralen och inte behöver du skämmas om det bara är lite snuva som du säger att det kanske är det kan vara pollenallergi han har fått det är alltid bra att kolla upp sådanna saker så han inte behöver lida hela sommaren av snuva, kliande ögon och huvudvärk ett tips pollenallergi kan faktiskt göra så man fåront i huvudet

SegerSims
0
[..$Dog$..]
1

så lite så om det är något mer pma mig bara;)