Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 2416 ggr
EmelieSaraViola
0

Ersättning ärr

Hej! 

Är det någon som fått ersättning från ärr efter OP och vilka försäkringar täcker det?

Maria
0

Jag tror det bästa är att kontakta ditt försäkringsbolag. Det kanske varierar mellan olika bolag.

Jag vet en som fått ersättning men det var ett ganska fult ärr som satt i ansiktet. Minns inte summan eller vilken bolag.

/Maria

Angies bebben
0

Har man från början en barnförsäkring så täcker det men håller med föregående kolla med ditt försäkringsbolag

Maria
0

Ska inte ärret vara missprydande för att få ersättning?

/Maria

Angies bebben
0

Nej behöver det inte vara

Maria
0

OK. Jag trodde försäkringen gällde merkostnader för vård, resor och annat som har med skadan eller sjukdomen att göra.

/Maria

Taggeman
0

Det går att få ersättning för ärr. Sonen fick det från barnförsäkringen.

Det var i ansiktet efter ett fall o ett hack i pannan som syddes. Vi skickade in bilder på ärret som blev (det fick vänta en längre tid för att se hur ärret blev efter att det läkt).

Vi menade att ärret var vanprydande.

Försäkringsbolaget erbjöd en summa som vi sa att vi inte var nöjda med, så den justerades sedan upp med ett antal tusen kr.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

OlgaMaria
0

Jag har fått ersättning från två ärr på min barnförsäkring. Detta gällde innan jag fyllde 25. Båda ärren var från operationer alltså ganska stora. Men fick typ 8000 för kejsarsnittsärret vilket jag upplevde som väldigt generöst eftersom det inte syns så mycket. Fick 12000 för ett stort ärr under nyckelbenet efter operation, fast detta känns typ minst 5 gånger så vanprydande som kejsarsnittet. Barnförsäkringen var genom Trygg Hansa.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

tillit
0

Min systerson fick en ganska stor ersättning, också för barn om jag inte minns fel när han ramlade i skidbacken. Ett stort ärr på underarmen.

TatsuOni
0

Fick också ersättning för mina operationsärr på min barnföräskring. Den gäller upp till 25 och och jag fick ersättning vid 21 års ålder. Fick skicka in bilder tidigast ett år efter senaste operation.

Min far är 50 och har också rätt till ersättning för sitt operationsärr. (Han har fem år på sig att skicka in bilder men har efter tre år fortfarande inte gjort det) Vet inte om det är någon speciell försäkring han har eller om det är speciella omständigheter för hans olycka.

Min syster fick däremot informationen av sitt försäkringbolag att de inte ersatte är som uppkommit vid operationer som kejsarsnitt i hennes fall, utan endast egenförvållade ärr. T ex så kunde hon få ersättning om hon tappat en kniv i foten men inte för sitt kejsarsnitt som räddade livet på henne. Så du får nog helt enkelt kolla upp vad som gäller för ditt försäkringsbolag.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/