torr hy tips??
Har världens problem med torr hy och en jäkla massa porer :(
Precis gått igenom en graviditet & under tiden fick jag massa finnar & dessa har gått över till porer som VÄGRAR lämna mig, en & annan finne fortfarande..
och nu är hyn jättetorr, kan inte använda foundation/puder, ser bra ut i början men efter ett tag ser det ut som att jag flagar som jag vet inte vad på kinderna/näsan & pannan.
Någon som har tips på hur jag kan förbättra min hy i mitt nu HEMSKT torra ansikte? :( även få bort porerna, har provat den svarta ansiktsmasken (vad tusan den nu heter) som ska ta bort det som är så jäkla populär nu, SKIT, fungerar inte. Ursäkta agressionerna men det är så himla tråkigt :(

Använd inte foundation och puder. Tvätta ansiktet med mild tvål och vatten. Smörj med fuktighetsbevarande kräm både morgon och kväll.
Tvättar ansiktet & smörjer. Har provat flera olika att smörja med men blir inte bättre..
A-creme. Finns att köpa på hälsokost och på nätet, Bodystore. Den är skön att ha i ansiktet, t o m rynkorna minska. Det behövs bara en liten klick, så den är väldigt dryg. Burken ser ut som en gammaldags medicinburk, och det står rätt och slätt A-creme på etiketten, jätteläcker.
Jag har tyvärr inget tips för porerna.
Lycka till.
Jag har haft jätteproblem med supertorrt ansikte med hud som flagade av i stora flisor.. provade massa olika metoder under säkert ett års tid. Krämer för dyra pengar, husmorsknep … you name it.
Det som räddade mig var något så enkelt som babyolja.
Jag fick tipset att sluta tvätta ansiktet med vatten utan istället bara tvätta med babyolja - därefter bara torka med en bomullspad med lite vatten på för att få bort det överflödiga.
Tog nog inte mer än en vecka innan min hud var kompis med mig igen.
Vet dock inte hur detta påverkar porerna, men det kan vara värt att prova? Väldigt ekonomiskt om inte annat.
När det kommer till smink så vill jag slå ett slag för UNE.
Finns på Åhlens bland annat och det känns som att många med problemhy tycker att det märket funkar bra för dem….
Tvätta ansiktet med varmt vatten en stund. Då öppnar porerna sig. Skrubba sedan näsan torr med en ren handduk. Då får du bort det yttersta i handduken. Smörj sedan in med kokosolja. Det återfuktar plus att oljan har läkande och antibakteriella egenskaper.
Man kan också göra en egen pore stripe med mjölk och gelatinpulver. Kolla här hur man gör: http://blogg.veckorevyn.com/hiilen/2013/05/23/hemmagjorda-pore-stripes-mot-pormaskarna-pa-nasan/
Gör detta efter det varma vattnet och handduken för bättre effekt. Sen kan du smörja in med kokosolja.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Tack för tipsen!
Då jag har en bebis här hemma och likaså babyolja så provar jag det nu, att jag inte tänkt på det tidigare!
Tvättar och skrubbar ordentligt på kvällen och även i duschen också.
Så får väll se hur det går :)
Ät kokosolja olivolja och bra fetter för övrigt. Det är svårt att smörja upp huden utifrån utan tillräckligt smörj innifrån. Som ammande ger du massor av bra fett (bla) tull bebis, och måste fylla på för att det ska täcka aven till dig.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Tänk på att fylla på inifrån med vatten och nyttigheter.