Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallergier
Läst 2110 ggr
[erikam]
0

Rödflammig och hettar

Hej på er!

Jag har blivit så otroligt hypokondrisk på sista tiden, vilket jag aldrig varit förut.. Nåväl 😃 Har under eftermiddagen och kvällen känt mig aningen "sjuk", lite som när man har feber men inte riktigt så jobbigt. Har de senaste dagarna känt mig trött på ett så märkligt vis, liksom inte trött för jag inte sovit ordentligt men trött så jag knappt kunnat hålla mina ögon öppna. Har fått sitta och blunda när tillfällen ges för att liksom vila ögonlocken. På förkvällen började jag bli så otroligt varm och det liksom rev i huden. Nu är jag HELT röd över bröstkorg, ben, mage och armar. Det ser nästan ut som om jag har kliat mig otroligt hårt, vilket jag inte gjort. Jag har inte ätit något idag som jag tidigare fått reaktioner av, inte smörjt in mig med något jag är känslig mot. Jag är allergisk mot pälsdjur och har haft kontakt med djur idag, är det det? Har inte reagerat på det här viset förut då.

Som sagt, det känns nästan som när man är sjuk… men det är inte på samma vis. Jag tog temp och har ingen feber.

[erikam]
0

Vad tror ni? Är det allergin? Likadant idag som igår.

Lill-Kisse
0

Är man allergisk mot något, måste man vara väldigt konsekvent med att undvika det. Annars kan problemen öka snabbt och bli värre än tidigare.