Vad är detta?
Mina symtom: Extremt öm hud i hela kroppen Konstant hög puls, blir kokhet och svettas som en gris vid minsta lilla ansträngning Trött hela tiden Ofta hungrig/sugen på något Blir ibland svag i vissa muskler Jag har ganska stora problem med ångest, har även varit hos läkare och kollat min ämnesomsättning via blodprover. Vad kan detta vara? Är orolig för min hälsa… Äter mediciner så som Venlafaxin, håller på att trappa ner med den beordrat från doktor. Äter även sömntabletter, Imovane och Propavan, 7,5 mg respektive 25 mg
Nu vet jag inte hur snabbt du trappar ner venlafaxinet men det är en möjlighet att du får utsättningssymtom på grund av den minskade dosen.
Åtminstone svettningarna, tröttheten och svagheten kan vara utsättningssymtom hos SNRI samt många andra preparat.
Ett par av zopiklonets biverkningar är palpitation samt en viss ångest vid långvarigt användande, propiomazinet har bland annat snabb puls, svettningar och trötthet som biverkningar.
Började dessa problem i samband med någon medicinsk förändring?
Tycker dock du ska prata med din läkare om problemen för säkerhets skull!
#1 Jo nu när jag tänker efter så började faktiskt symtomen när jag började att trappa ner med Venlafaxinet, så det kan ju va därför då.
Jag ska till doktorn den 7 mars så jag ska prata med dom då och se om det finns någon annan/någon mer anledning till varför jag känner så.
Tack för svar 🙂
Det är med största sannolikhet biverkningar från dina mediciner, framförallt Venlafaxin.
#2 Då är det det säkert en form av utsättningssymtom. Var själv drabbad av relativt kraftiga sådana då jag trappade ner en annan typ av preparat, trots att läkarna sa att jag inte kommer känna av något under utfasningsperioden.
Hur länge kan dom symtomen sitta kvar då? Börjar bli ganska jobbigt.. Kan inte sova om nätterna för täcket gör ont på huden och hjärtat slår i kanonfart… Kan Ipren hjälpa mot ömheten i huden?
Jag har trappat ner från ett helt annat preparat, där varade problemen under hela nedtrappningen och cirka en månad efter.
Därmed absolut inte sagt att det kommer vara likadant för dig.