Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1693 ggr
olivermalmen
0

Bli sömnig

Hej!

Igår, på söndag kväll la jag mig för att somna vid ungefär 12 på natten. Jag vred och vände mig ända tills ungefär klockan 6 på morgonen då jag slutligen somnade, en timme innan jag skulle upp till skolan. Det blev så att jag sjukanmälde mig från skolan och istället sov tills klockan 13:40. 

I alla fall jag är väldigt orolig att jag även inatt kommer ha svårt att somna då jag vänt på dygnet så kraftigt. Har ni några tips på hur man ska kunna "lura fram" sömnen för den lär knappast komma självmant. Vad brukar ni göra när ni inte kan sova? 
Tack på förhand!:)

VildaVittra
0

Lägg dig i god tid och lös sudoku, då slappnar man av vilket man inte gör med stimuli som datorer, telefoner osv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Sjöstjärna
2

Enligt min erfarenhet finns det bara ett sätt att komma rätt i sömnen igen och det är att stiga upp när klockan ringer oavsett när eller om du somnade. Visst, du kommer att vara trött och sliten den dagen men sannolikt somna gott på kvällen och sedan är du rätt igen. Att ställa fram klockan och sova till efter lunch förvärrar bara situationen. Gör ingen stor grej av det ikväll utan bara gå och lägg dig i nromal tid, helt innan elva, och låt det gå som det går, men gå upp i imorgon i vanlig tid oavsett hur mycket du sovit.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

olivermalmen
0

#1 Tack! Fungerar det med korsord också? är inte så väldigt förtjust i sudoku.

VildaVittra
0

#3 Det borde funka, saken för mig med sudoku är att jag också tycker det är lite halvtråkigt så jag blir sömnig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

olivermalmen
0

#2 Tack!

Niklas
1

Se till att få ordentligt med motion och frisk luft.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning