Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettkost-och-recept
Läst 1342 ggr
mariatingsund
0

dietist

jag undrar hur ni har det hemmavid, får ni träffa dietist genom vårdcentral om ni inte har tillräckligt hög BMI? (tror de kräver 35) Eftersom jag har problem med magen, och har alltid ätit för lite, trots det är jag överviktig, men ingen hjälp kan fås. Vårdcentralen har gjort alla möjliga prov och enligt de fungerar allt korrekt på /i mig. Fast det kan inget göra, för egentligen är jag undernärd med vitaminbrist och allt möjligt, och en övervikt med 25 kilo.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

mongu
1

Det är ju inte enbart övervikt som man kan behöva träffa en dietist. Här får man träffa även om man inte har ett högt BMI.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Scorpio97
0

Jag har kronisk huvudvärk, och har fått träffat dietist på grund av det. Hade alltså varken högt eller lågt BMI, dom ville bara kolla om huvudvärken kunde bero på maten. 

Låter konstigt att man måste ha en viss BMI för att få träffa en dietist..?

//Jessie

tlover
0

Då jag fick diagnosen laktosintollerans så jag var på längre skalan av normalviktig och fick träffa dietist.

Däremot sa dom att man kunde remittera sig själv också eller vad dom nu kallade det

l'm back

Rutan_
0

Jag gick till dietist när jag var gravid för att jag redan innan hade svårt för att äta och graviditeten gjorde det inte bättre. Jag har normalt BMI.