Reflexer
Vill bara påminna alla om att använda reflexer.
En himla billig livförsäkring.
Ni använder väl?
/Maria
Jajamnesan. Går jag ut när det är mörkt så åker det på en reflexväst och jag har två stycken av dessa i varje bil ifall man skulle behöva.
I Norge är det lag på att ha reflexväst i bilen precis som varningstriangel har jag hört.
Borde vara så här också tycker man.
/Maria

Lag på det i Danmark också. Försäkringsbolagen brukar dela ut dem, vi har tre nu eller nåt!
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jättebra ju….
/Maria
själv använder både jag och sonen reflexväst så vi verkligen syns 🙂
reflxer är oxå bra dock så tycker jag att dom kan vara lite luriga speciellt för bilförare…..man ser nåt som blänker till och rör sig men vad är det? en människa och var är den i så fall?
med reflexväst så ser man direkt vad det är och var den är
Är dålig på det, men jag brukar smycka ut hunden när vi går sena promenader! Han är viktigast 😃
Nej, inga medvetna reflexer mer än i bilen. Kan inte komma på någon direkt situation där jag rör mig bland trafik i mörker. Men skulle jag det så skulle jag förmodligen ha reflexer, för det är som sagt en billig livförsäkring.
Ja självklart. Har alltid reflexband på armen och drar ofta på mig en väst när jag och hunden är ute. Hunden har ett reflextäckte, reflexsele samt reflexkoppel. Vet hur jobbigt det är när man själv kör bil och verkligen inte ser folk som inte har reflexer.
Jättebra att det numera finns så mycket reflexer för våra husdjur. Främst hundar.
/Maria

Det ska finnas nåt reflexspray som man kan spraya på t.ex. kläder, barnvagnar m.m.
En del sprayar det på bakdelen på sina hästar för att de ska synas ordentligt.
Syns inget i dagsljus utan kommer fram i mörkret.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Va!!! Vad smart. Hade jag ingen aning om.
/Maria
#10 det låter intressant, vart kan man hitta sådant?

Vet tyvärr inte det är min dotter som pratat om det.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Kollade nu och det finns bl.a. på smarta saker. Det finns dels för kläder men sen också för djur.
Ha en bra dag! Mongu.
Tack mongu, ska kolla.

Gör det jag tycker det låter spännande. Får höra med dottern sen om det funkar.
Ha en bra dag! Mongu.

Reflexer som man slänger på kring hand- och fotleder tycker jag är bekväma. Finns bl a på Apoteket. http://www.apotea.se/reflex-snap-on
#17 Ja sådana har jag några stycken.
/Maria