Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 2113 ggr
Flöffo
0

Otränad?

När jag springer, går fort eller gör något liknande så får jag väldigt ont. Jag får bland annat ont i bröstet/magen eller vad man ska säga (håll?), ibland även svårt att andas och ibland börjar jag hosta. Ibland kan jag få ont i foten eller i benet eller liknande och svårt att gå.

Ibland händer det att det hugger till i "magen" och det känns som att allting blir litet och pressas ihop eller att någon slår hål på alla organ. Det gjorde det igår när jag låg i sängen. Eller som nu till exempel. Min mamma säger att jag säkert bara är otränad. Jag har försökt säga till min idrotts lärare men han vill att jag ska fortsätta springa, men det gör skit ont! Kan jag träna upp det så att det gör mindre ont? För det kan väl ändå inte vara astma?

//Flöffo

IdaStranne
0

Har exakt lika dant och vet inte heller. Dock kom det på mig för 1 vecka sen och jag har powerwalkat o små joggat varje dag i flera år :/

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

Flöffo
0

#1 Okej, vad jobbigt… 😕

Jag har haft det ganska länge. Vet inte hur länge dock men några år skulle jag tro. 😐

//Flöffo

IdaStranne
0

:(

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

Portie
0

Jag får ofta ett starkt tryck över bröstet när jag motionerar (behöver inte ens vara hård motion), det trycker så hårt att man verkligen inte kan få in eller ut någon luft och då måste jag stanna och försöka ta djupa andetag. Det släpper efter en stund men det är obehagligt när det kommer. Har astma så det beror till stor del på det. Min bror har likadant och han har också astma.

Kanske ska du kontakta vc och fråga om dom kan göra en astmautredning?

Flöffo
0

Fick svårt att andras på gympan idag (kan dock bero på att jag är förkyld) och huvudvärk + illamående/känsla av att man ska svimma. Min gympa lärare sa att jag skulle kolla upp hos docktorn eller skolsköterskan så ska göra det.

//Flöffo

missemel
1

Hade precis likadant innan och sen kom jag på att det var stress så jag la av med att bry mig och stressa av ;) Kan det vara det? :) Sen att du får ont i benen kan ju vara om du springer på asfalt. Vi har inte så bra "stötdämpare" i våra ben så stötarna blir ganska hårda :)