hypotyreos
Någon här som har hypotyreos?
Medarbetare på Vegetariskt Ifokus
Ohja… jag har… :/
äter du levaxin?
2# Yes, sen jag var 12. Så det är en stund :) Har du precis fått diagnos eller var det något speciellt du funderade på? :)
#3 Ja jag började med levaxinet igår :) Tror jag haft den här skiten länge för min sköldkörtel är ganska svullen
4# Okej… Säkerligen har du haft det länge. Vad har du för symptom? Med hypo måste man läsa på mycket själv då läkarna inte kan så mycket i ämnet. Plus att även om dina värden senare blir bra och du ändå mår dåligt, då måste du kämpa för din sak. Hypo kan vara jättedåligt även med bra värden!
Ett tips är att gå in på Kolhydrater iFokus. De har en avdelning för autoimmuna sjukdomar där hypo tas upp och det finns många kunniga där som kan hjälpa även om du INTE går på LCHF. Har du problem med övervikt och så med?
#5 Nej jag rasar i vikt och trodde från början att jag hade hypertyreos. Aldrig haft problem med övervikt heller.. men det kanske man inte måste ha?
6# Nej man måste nog inte ha det, men jag har hittills inte träffat en enda som inte har det… :O
#7 Hmm okej, min syster har dock det och hon är överviktig. Men jag, nej, smal som bara den haha :P