Arbete
Jag har jättesvårt att veta vad jag vill bli och mår väldigt dåligt över detta. Därför så skulle jag vilja höra lite om era arbeten.
Vad jobbar du med?
Trivs du på ditt arbete?
Vad har du för utbildning?
Hur ser en typisk arbetsdag ut, vad har du för arbetsuppgifter?

IT-utveckling (analys/programmering).
Universitet 3 år, jobbat med det i 30 år, trivs väl hyfsat.
En typisk dag går till kundmöte, statusmöte med kolleger, skriva analys (hur systemen ska designas, risker, kravspecifikationer osv) och estimat (räkna ut hur lång tid det ska ta att utveckla). Nästan all programmering sker i Indien nuförtiden tyvärr.
Det bästa med mitt jobb är att det är väldigt trevligea männikor och det är ganska bra löner.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jag läser till röntgensyrra nu men jobbar ibland som timvikarie inom hemtjänsten, jobbade heltid där under hela sommaren. Jag trivs väldigt bra där, har kommit nära många av de äldre och även kollegorna. Innan gick jag omvårdnadsprogrammet på gymnasiet. Arbetsuppgifterna varierar ibland men ofta är det hjälp med morgonbestyr som hygien, påklädning och medicin, måltider, handling och tvätt. Vissa dagar promenad och ledsagning. Ett givande och socialt arbete.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Mellanjobbar just nu innan jag ska plugga vidare.
Jobbar i livsmedelsbutik.
Trivs inte speciellt bra på grund av fotskador och vissa är otrevliga. Men finns en del trevligt folk också som hjälper mig.
Jag har just nu bara gymnasieutbildning inom IT och Naturvetenskap men tänkte plugga vidare som historielärare på gymnasium. Möjligt att jag tackar ja till försvarets erbjudande om att jobba med artillerikompaniet.
Jag packar upp varor, sitter i kassa, står i postmottagningen och ger folk sina paket. Samt att jag på senaste tiden blivit deras IT tekniker eftersom jag är den enda med någon kunskap eller utbildning inom IT. Brukar dock mest vara packa upp varor. Blir slitigt 8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Men har en underbar sambo som kurerar mig när jag kommer hem :)
Vill gärna byta. Ska jobba fram till den 10e December och därefter får jag se om det blir halvtid eller gå med försvaret.
Väntar på att min sambo ska plugga klart så ska vi flytta vidare för att plugga lite mer :)
May the Gerbils be with you :3

Man måste inte bestämma sig för "att bli" något. Fundera i stället på vad som intresserar dig och gå en utbildning som ger mer kunskaper inom det området, så att du blir duktig på det. Då kan du få ett arbete som engagerar dig.
Kom sedan ihåg att man kan byta yrke många gånger under sitt liv. Det val man gör först, är inte hugget i sten. Man brukar vidareutbilda sig, omskola sig, byta för att man måste eller byta för sitt höga nöjes skull.