Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 2637 ggr
BeccaTilda
0

Ömma bröst

Sen i söndags har jag haft jätte ont på bröstvårtorna men även i brösten. De känns tunga och gör jätte ont :( har inte eller ska inte ha mens (äter cerazette p-piller). Ägglossning tvivlar jag också på att det skulle vara. Gravid går också bort. Vad tror ni? Någon som känt liknande?

Fridborg
0

Jag kan få sånt spontant som är 1-14 dagar och går bort sedan.

BeccaTilda
0

Vad kan det bero på, finns det något som lindrar?

Fridaaaa
0

Äter samma p-piller som du och känt samma nu någon vecka men släppt mer och mer. Märkligt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

BeccaTilda
0

#3 Jätte lustigt, ätit dem i typ 4 år liksom… :s

Fridaaaa
0

#4 OK ja jag har bara ätit det lite mindre än 1 år. Haft det 2 omgångar nu, men gått över igen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

: )) kram
0

Samma här. Brösten kan ömma hur länge som helst ibland och kännas riktigt tunga. Jag har hormonspiral. Vet inte om det kanske kan vara hormoner som spökar loss för oss alla. Men kul är det då inte!

Hjärta

BeccaTilda
0

#6 Nej kul är det verkligen inte :( känner min trött, illamående, kissenödig och svullen överallt :( speciellt i magen :(

mongu
0

# 7 Är du helt säker på att en graviditet är utesluten? För det låter som gravidsymptom alltihop.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

BeccaTilda
0

#8 Ja, vore väääldigt lustigt om jag vore det. Är väldigt noga med p-piller och min partner får aldrig utlösning i mig utan nästan alltid typ på magen (gillar inte när det kletar och rinner i trosorna sen. Och känns ofräscht och jobbigt med en massa trosskydd.)

BeccaTilda
0

Oj! Ursäkta informationen! Men gravid är jag nog inte :/ inte alltför länge sedan jag gjorde ett rutins test, brukar testa lite då och då bara för att vara på den säkra sidan.

BeccaTilda
0

Kan det iallafall varit så att jag var gravid? Idag fick jag sånna hemska magsmärtor, så mycket värre än mensvärk, trots att jag inte har mens.. Eller bara väääldigt sällan, äter ju cerazette. Men som sagt, ett tag efter den värsta smärtan kände jag hur det bara forsade blod ur mig.. Blödde igenom en tampong på 1 timma och då hade jag massa i trosskyddet också.. Kan detta varit ett missfall?

[Thiah]
0

P-piller är inte 100% och fast mannen inte kommer inne i dig så kommer det ofta ut en försats som innehåller spermier. Det enda sättet att helt skydda sig är att inte ha samlag alls.

Det kan ha varit ett tidigt missfall du upplevde. Alla symptomen innan lät ju som en graviditet.

BeccaTilda
0

#12 Nej precis, och bara för att chansen är liten ska man ju aldrig säga aldrig.. Symtomerna är iallafall över nu.