Kärlkramp?
Kan kärlkramp sitta i i dagar? Så att man har ont i stort sett konstant, så fort man rör sig eller tar ett djupt andetag?
Jag tycker absolut att du ska söka vård eller ringa sjukvårdsupplysningen.
Många gånger så kan det vara olika magproblem som spökar eller stress som gör att man tror att det är något med hjärtat men man ska aldrig chansa.
/Maria

Håller med om att du ska kolla detta och det ska göras snarast. Det ska inte va en konstans känning av kärlkramp.
Har du fått det bekräftat av läkare att du har kärlkramp? Har du i så fall nån medicinering och brukar den hjälpa dig?
Det är som Bumbleboo säger vanligt att magbesvär kan ge dessa symptom men som sagt man ska aldrig chansa.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Tack, men vården är fullkomligt meningslös.
Däremot undrar jag om kärlkramp kan sitta i i längre perioder, upp till flera dagar. Någon som vet?

Varför är vården fullkomligt meningslös?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#4: Om du menar varför jag anser det, så är det därför att den hånar, avfärdar och skickar hem mig när jag söker vård.
Om du menar varför den är det, så skulle jag tro att det beror på det svenska socialdemokratiska lagomtänkandet.
#5 Jag hoppas du har anmält om du blivit både avfärdad och hånad.
Ett kärklkrampsanfall brukar man medicinera med nitroglycerin. Nitromex var en vanlig tablett man la under tungan men jag har för mig att den blivit utbytt. Då brukar ett anfall lätta.
Har du diagnosen kärlkramp? Vad har du gjort för undersökningar?
/Maria
#6: Nej, jag har diagnosen fet, sannolikt alkoholiserad idiot som inte ska slösa med landstingets pengar genom att söka vård för ointressanta detaljer som accelererande demens, grava bröstsmärtor, hjärtrytmrubbningar, takykardi, yrsel och andra petitesser. Den har satts upprepade gånger under de senaste 6 åren. Anmäla? Patientnämnden är inte intresserad och övriga instanser tar år på sig att ens notera en anmälan.
Finns det ingen som känner till om kärlkramp kan sitta i i dagar? Så att man har ont i stort sett konstant, så fort man rör sig eller tar ett djupt andetag?

Kärlkramp brukar normalt inte sitta i så länge. Men sen är det omöjligt att säga från fall till fall.
Ingen här kan säga att det är si eller så utan även om du ogillar sjukvården så är det där du ska söka hjälp.
Som sagts tidigare i tråden så kan även magbesvär ge liknande symptom men du måste undersökas för att få reda på vad det är. Är det kärlkramp så bör du ha medicin för detta ev. kan det behövas mer utredningar men det är vårdens ansvar.
Ha en bra dag! Mongu.
Kärlkramp brukar som mongu skriver komma anfallsvis. Jag har en nära släkting med svår kärlkramp men aldrig hört att det suttit i så länge men det är ju bara en person av många.
Tråkigt att du blivit illa bemött.
Du måste väl ändå ha fått diagnos Takykardi och medicin för det? Jag gissar att det är då man hittat dina rytmrubbningar.
Det enda du kan göra är väl att söka vidare och hoppas på att du hittar en läkare du har förtroende för.
/Maria
Tietzes Syndrom kan ju påminna om kärlkramp. Tycker dock att du ska byta VC eller något TS så att du (i bästa fall) åtminstone blir lyssnad på.
Med vänliga hälsningar
Chess