Magbesvär
Så jag testar och skriver här till och börja med pga extrem sjukhusskräck.. I måndags kväll fick jag ont i magen och diarré och sex timmar senare spydde jag. Ca 6 ggr innan det slutade. Nästa dag(tisdag) var jag bara svag. så jag vilade, dock förstoppad. På onsdagen var jag bra, lite öm i njurarna pga vätskebrist men annars bra, dock ännu förstoppad. Började äta vanligare mat. Sen idag(torsdag) kändes helt normal så jag åt en rejäl måltid och sen kom eftermiddagen och jag fick magknip, diarré och nu, ca sex h senare har jag börjat må illa… Någon som har tips på vad det kan vara? Jag har rest runt i ca 4 veckor och kom hem idag. Stress? Eller har någon tips mot illamående? Har hört att rent vatten inte är bra? Och är inte gravid så ni behöver inte föreslå det. SUPERTACKSAM FÖR SVAR !
vart har du rest? utomlands? det kanske kunde vara en sjukdom från ett annat land om du har varit lite längre bort!
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
#1 Nej, var på 'semester' i stockholm när jag blev sjuk
#2 okej då är ju ganska mycket uteslutet! hart du fortfarande dessa problem idag ?
// Claudia Bertheau
#3 Mår inte illa idag, var lös i magen och hade lite magknip imorse. Men nu är jag lite hungrig. Vet inte om jag endast ska dricka eller om jag ska försöka äta något. Något tips på föda/dryck om man mår såhär?
om jag var du så skulle jag dricka och endast äta något snällt för magen . vanligt sånt vitt rostbröd fast orostat kan du testa . jag hoppas att det går över snart!
// Claudia Bertheau
Magsjuka….
#5 Tack, gått på den kosten i 2 dagar nu och inget mer ont i magen! #6 tycker det är konstigt för att vara en magsjuka att hålla uppe i två dagar och sen börja igen :/ Däremot är jag förstoppad nu och blir inte ens "nödig" men får väl se. Till slut måste det väl ut ;)
Härligt att du är bättre :))
// Claudia Bertheau
#7 jag tror inte du är förstoppad om du både haft diarré och kräkts och det kan ta några dagar innan man behöver göra nummer 2 igen efter en sån omgång och det är normalt….
det låter som en vanlig magsjuka eller att du ätit nåt olämpligt att du har vart ute och rest kan oxå göra så magen hamnar i olag
#9 Okej, tack! Det lugnade mig lite att höra. Började få lite panik…