Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 1387 ggr
FannyGoldfish
0

Bra skor?

Jag jobbar som vårbiträde och springer runt hela dagarna på riktigt hårda golv, fötterna värker rejält efter en lång arbetsdag. Just nu har jag foppa tofflor med "luddiga" strumpor i, de har hjälpt ganska mycket men jag får fortfarande ont i fötterna. Finns de några bra skor som passar till mitt arbete? (De ska vara enkla att göra rent, gärna inte i tyg)

Tacksam för svar! :)

Zureel
0

Jag skulle rekommendera att du skaffar ett till par med skor som känns bra och byter vid lunch eller annan rast, när jag jobbade med städ gjorde det stor skillnad på hur trötta och ömma fötterna blev när jag började byta skor efter halva dagen.

Åsa S
0

Man kan ju även skaffa silikoninlägg som man lägger i skorna och man kan ha rätt att få såna via jobbet, ta reda på vad som gäller från den som är arbetsmiljöansvarig ev. kan man ju även ha rätt till att få skor via jobbet eller bidrag till skoinköp.

Maria
0

Gå till nån affär som säljer arbetsskor eller bekväma skor. Vissa Hälsokostbutiker säljer även fotriktiga skor av märken som Scholls, Birkenstock och liknande.

/Maria

[Mustangcab]
0

Ecco walking.