Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 3466 ggr
indaa
1

Ramlade, nu hög feber?

Hej, hoppas jag kommit till rätt forum här.

Jag ramlade väldigt hårt i ons/tors natten, åkte till akuten och foten är stukad och min lårmuskel är helt mosad, även fler muskler var av.
Fick citodon och kryckor.

Nu är grejen att igår fick jag väldigt hög feber, runt 39 grader. Och jag håller på och får det nu också igen.. Är det normalt att få feber efter ett sånt fall eller är det något som är fel? :( 
Sitter och söker lite på nätet bara, hittar jag inget får jag väl ringa sjukvårdsupplysningen..

Maria
0

Mosad lårmuskel och fler som är av??? Kan det stämma?

Jag tycker absolut att du ska kontakta läkaren igen.

/Maria

indaa
1

#1 något med trasiga muskler sa hon iallafall.. landade rakt på en muskel på sidan vet jag, minns inte exakt vad dom sa, är lite luddigt :/ men enligt dom verkade det inte vara någon större fara..

men blev lite orolig nu pga den höga febern ..:/

Maria
0

Jag tycker du ska ringa.

/Maria

mongu
0

Tycker också du ska ringa och kolla. Är tveksam till helt mosad lårmuskel och flera muskler som är av. 

Hur ramlade du egentligen? Var det ett högt fall?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

indaa
0

Mår mycket bättre nu!
#4, jag ramlade i ganska hög fart ifrån en cykel, och flög rakt ner åt sidan. så det blev en ganska rejäl smäll. :/
Men, ringde sjukvårdsupplysningen när jag hade feber och dom sa att troligtvis hade jag bara oturen att bli sjuk på akuten eller något sånt… mår iaf mycket bättre nu, kan nästan gå helt också. :)