Blåmärken och bula
Hallåhallå! Har så himla mycket blåmärken på mitt högra ben.. De är typ bruna eller så, som typ vanliga blåmärken. Vet inte vart jag fått dom ifrån, dom är typ 8 st och gör ont om jag trycker på dom.
Sedan så ramlade jag av en häst idag och landade på benet, så nu har jag en jättestor bula vid knäet som gör jätteont!! Och såklart massa fler blåmärken (som nu är blåa), ca 5 st ganska stora. Kunde typ inte gå normalt hehe så jag tog ett bandage som stöd.
Vet ni någonting man kan göra för att få bort bulor och blåmärken? Vore jättesnällt med svar!!

Tror inte det finns nåt att göra, de går ju bort av sig själv efter en tid.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Man kan kyla ned dem men det ska göras innan de uppstår. Ta en ispåse oc håll mot stället som du slog dig på så kommer inget bula elelr blåmärke att uppstå om det nu inte är för stort. Det är sånt man använder inom idrott.

Ramlade av min sköthäst under en hoppträning och hade som du beskrev, men hade ont i hela kroppen också, och fick en lättare hjärnskakning. Gick till läkaren och hon sa att det var mycket vila och blev det inte bättre på 1-2 veckor skulle jag höra av mig. Oftast så läker det utav sig själv och det finns inga mirakelkurer mer än vila och kyla ner det så ska det bli bättre :-)