Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1015 ggr
emeliiiiieee
10/9/17, 5:37 PM

illamående

Har på senare tid blivit så sjukt illamående för minsta lilla. Såfort jag tar en tugga mat blir jag illamående och börjar klökas. Jag jobbar inom vården och det är mycket personlig hygien och jag klarar inte av det för såfort jag tänker på det blir jag så illamående och måste kräkas. Vad kan ge sånt här illamående? Har pstav och kan inte vara gravid. Borde jag kolla upp det eller vad kan man göra?

Annons:
Carrosh
10/9/17, 5:41 PM
#1

Tycker du ska göra ett graviditetstest ändå, det finns inget p-medel som är hundraprocentigt.

Om testet visar negativt tycker jag du ska boka en tid hos en läkare och kolla upp det!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

emeliiiiieee
10/9/17, 5:42 PM
#2

Hade sex senast i Juli. Illamåendet började för några veckor sedan. Men ska ta ett test för säkerhetsskull annars får jag helt enkelt boka en läkartid.

Maria
10/9/17, 6:15 PM
#3

Magkatarr kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
10/9/17, 6:18 PM
#4

Får kolla upp om det kan vara magkatarr

emeliiiiieee
10/9/17, 7:35 PM
#5

Kan man ha magkatarr utan att ha ont i magen? Har inte ett dugg ont i magen utan mår bara extremt illa

Maria
10/9/17, 7:57 PM
#6

Man behöver inte ha ont. Det kan vara illamående eller en sugande känsla i magen. Väldigt olika.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
emeliiiiieee
10/11/17, 10:51 AM
#7

Hade en puls på 140 imorse och extremt illamående, sitter på HC nu och ska kolla upp. Kanske att illamåendet har med att pulsen blir hög att göra.

JohannaEkroth
10/12/17, 5:51 PM
#8

Ångestattack? Är du ovanligt stressad eller så?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Maria
10/12/17, 5:53 PM
#9

Vad sa de på VC?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
10/12/17, 9:28 PM
#10

#8 Känner mig inte ovanligt stressad nej. Och har haft ångestattack innan och detta var helt annorlunda. 

#9 Dom tog ett EKG som visade normalt men väldigt hög puls bara. Prover är tagna och jag har fått betablockerare tills provsvaren kommit. Han kunde inte säga om mitt illamående berodde på just pulshöjningen eller inte. Visar proverna normalt skulle jag få omeprazol och se om det blir bättre.

sp0ngeb0b
10/15/17, 12:50 AM
#11

Jag fick magkatarr förra veckan och hade knappt ont i magen men mådde riktigt illa. Omeprazol hjälpte jättemycket så hoppas det funkar för dig med, oavsett vad som är orsaken till illamåendet! 🙂 Kan även tillägga att jag inte heller kände mig särskilt stressad, snarare tvärtom. Men har insett nu i efterhand att jag nog faktiskt var/är väldigt stressad, fast jag tänkte inte riktigt på det, åtminstone inte som stress. Det var typ omedvetet.

Carrosh
10/15/17, 8:14 AM
#12

#11 Magkatarr behöver inte bero på stress heller, det är bara en av många möjliga orsaker.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: