Annons:
Etiketthuskurer-egenvård
Läst 1226 ggr
tlover
2016-10-31 21:37

Tips mot halsont

Jag frågar här också Nån som har något bra tips mot halsont? Jag är förkyld och har så ont i halsen att jag knappt kan svälja saliven som blir då man suger på en halstablett. Te med honung fungerar inte, inte heller halstabletter och zyx fungerar lite men det är knappt. Helst tips som inte innebär att jag ska svälja något då det knappt går

l'm back

Annons:
Lia
2016-10-31 21:42
#1

Prova gurgla saltlösning 2-3 gånger om dagen.

[nevamisse]
2016-10-31 21:46
#2

Ja, saltlösning var mitt förslag också. Mycket mycket salt i nån deciliter vatten och gurgla långt ner i halsen. Det brukar hjälpa mig när inget annat fungerar.

kattöga
2016-10-31 21:52
#3

Sancho (fungerar jättebra mot förkhylning! Bättre än man kan tro!)

(äkta) Pepparmintsolja (finns på apoteket) - lindrar bra, tycker jag.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

annia1
2016-10-31 22:14
#4

Vet att du helst inte vill ha nåt som man sväljer. Men det som funkat bäst för mig är coca cola.
Slå upp i ett större glas så att kolsyran försvinner och blir rumsvarmt. Sen ta ett par klunkar då och då.  Det lägger sig som en beläggning i halsen så det sen går att svälja nästan som vanligt.

.

tlover
2016-10-31 22:29
#5

Jag ska testa att gurgla saltlösning nu, tack för tipsen

l'm back

moondancer
2016-11-07 17:00
#6

OSTBÅGAR! Låter dumt, men det är det enda som har funkat för mig när jag har haft halsfluss.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Annons:
tlover
2016-11-07 18:42
#7

Coca cola var en av de saker som funkade bäst för mig, saltlösning sämst. Men jag gjorde en kombo av det mesta tips jag fick och det är bättre iallafall

l'm back

Fransu
2016-11-08 18:29
#8

Jag brukar chocka halsen med att dricka te så hett som möjligt och varva med glass. Det bedövar för stunden. Hoppas du mår bättre idag.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: