Annons:
Etiketthuskurer-egenvård
Läst 2625 ggr
[Froggiii]
7/1/16, 2:37 PM

Vaxpropp i örat? Hjälp!

Hejsan! I går kväll efter jag duschade använde jag tops i örat som jag alltid gör. Problemet är nu att jag knappt hör något på det ena örat, det känns nästan ut som att jag har lock för örat. Jag är rätt säker på att det bildats en vaxpropp. 

Jag gick till apoteket och köpte Vaxol, när jag sprayar in det samt masserar så lättar det och jag hör mycket bättre. Men någon minut efter när jag bara låter örat vara så kommer det tillbaka. Någon som vet hur lång tid det tar innan vaxproppen försvinner? Örat är ju lite oljigt efter sprayen och om jag masserar lite så lättar det igen men någon minut efter jag slutat så är det tillbaka. Jätte tacksam för svar!

Annons:
frejaspluto
7/1/16, 2:45 PM
#1

Du har nog använt tipsen fel och för långt in. Jag vet vad du menar för mig var det och vänta i ett par dgr efter det var det bra. Men jag är ingen läkare , gör som du vill ring och kolla med 1177, vårdguiden eller avvakta . Rekommenderar inte använda tops , jag har slutat med det. Om jag måste köper jag tops för barn. Det finns ett stop och dom är bra!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[Hayabusa]
7/1/16, 2:49 PM
#2

Gå till vårdcentral och få örat spolat ordentligt. Du anar inte hur mycket "skräp" det kan finnas i örat.

Calcifer
7/1/16, 2:50 PM
#3

Du ska aldrig använda tops till att rengöra öronen. Massera runt örat, på utsidan, med fingrarna, det kan lätta. Men håll topsen borta, det kan vara direkt farligt att peta med dem där.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Froggiii]
7/1/16, 2:55 PM
#4

Tack så mycket för era svar! Jag ska verkligen inte använda tops igen! 

#2 Jag ringde till vårdcentralen men den var stängd…

Kan det vara farligt att vänta till efter helgen?

[Hayabusa]
7/1/16, 2:57 PM
#5

#4 Nej, farligt är det inte - bara obehagligt.

[Froggiii]
7/1/16, 2:58 PM
#6

#5 Åh va bra tack så mycket!

Annons:
Katthemsmatten
7/1/16, 3:28 PM
#7