Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1377 ggr
Acclaim
11/2/15, 12:31 AM

Mår väldigt dåligt på något sätt...

Jag mår dåligt, eller egentligen inte. Jag har dom senaste 2-3 åren blinkat med ögonen men sen i somras har det blivit så in i… mycket jobbigare, efter någon panikattack jag fick i samband med det så har det alltid funnits rädsla där för att något ska hända, framförallt för och få ett epilepsi anfall. Och från att de började med de så har det stigit så långt så att detta börjar bli skit jobbigt, från att ha varit lite någon gång bara, till att jag tänker på det hela tiden, och får panikattacker titt som tätt, och det är när man funderar på det, åka bil och när man ska sova är väldigt jobbigt, då känner jag mig så fast på något sätt, För ett tag sen var lite av botesak mot detta att just sova, men nu är det oftast väldigt jobbigt, ryckningar i ben, å panik blinkattacker och dylikt, då sätter jag mig upp i sängen tills jag nästan sover halvt, och sen lägger jag mig ner och då kan det vara ok liksom. Det känns som att alting byggs på tvångstankar/syndrom. Skit jobbigt verkligen, och det blir bara värre och värre som det känns…

Annons:
Leramani
11/2/15, 12:51 AM
#1

Ta CBD-olja. Det hjälper både mot ångest, panikattacker och stress. Man sover bättre.  Läs här:  www.cbdolja.com

De Lapsus Resurgam

Zadeira
11/2/15, 10:47 PM
#2

Har du någon hjälp inom psykiatrin?

redsteinedrose
11/5/15, 10:02 PM
#3

om du har riktigt besvärlig epilepsi kan en epilepsi hund kanske vara något för dig, den varnar flera minuter innan attacker och kan vara mentalt bra för dig :) annars föreslår jag att du bokar tid hos psykolog och får lugnande utskrivet tex atarax  osv det är inget man ska ta jämnt men det kan kännas tryggt att veta att hjälp finns i din väska osv när man är ute eller hos någon, då man inte kan dra sig undan.

NiklasTyreso
11/7/15, 8:01 PM
#4

Ja, du är rädd för dina kroppsfunktioner. Det är sådana rädslor som är panikångest.

Kognitiv beteendeterapi hjälper mer än 90 % av de behandlade. Fram till 1980-talet var panikångest en svår psykisk diagnos. Nuförtiden är panikångest en behandlingsbar åkomma som du kan slippa bli handikappad av.  Skaffa dig kunskap om panikångest och en bra kbt-terapeut!

Maria
11/7/15, 9:02 PM
#5

Jag håller med om att KBT verkar kunna vara ett alternativ för dig.

Sög dig till vården så kan de lotsa dig rätt för du behöver inte må så här dåligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: