Annons:
Etikettalternativmedicin
Läst 1418 ggr
Maria
2014-09-06 15:16

Hjärnblödning av kosttillskott?

Man kanske ska ta och kräva mer av vad som faktiskt får saluföras som "ofarligt"???

Länk

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
VildaVittra
2014-09-06 15:27
#1

Och hur många är det inte som äter vitamintillskott utan att de behöver det och helt utan en tanke på vilka skador det kan orsaka?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maria
2014-09-06 16:05
#2

Javisst. Bara för att det saluförs "utanför" apoteket så tycks många tro att allt är ofarligt och jättebra. Ganska skrämmande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

taggigarosen
2014-09-06 16:35
#3

Men alltså jag vet inte men, hade jag tagit nåt slags tillskott för första gången och sen tränat och efter det fått en hjärnblödning så hade jag aldrig förknippat det med att det skulle bero på kosttillskottet. Det var ju första gången hon tog det stod det.

Inte för att jag tror att det är bra att ta en massa kosttillskott men jag tror ju inte heller att första gången man tar det så kan man få hjärnblödning av det. Hellre så tror jag att efter lång tids användning så finns det säkert olika risker, men jag har svårt att tro för en tablett.

tarotlasse
2014-09-08 02:03
#4

Ja du Craze som om nämns i arikeln var Sveriges mest sålda kosttillskott 2013. 

Craze innehöll inte mindre en 7 st olika amfetaminpreparat. 

Det stod att det är borttagit från marknaden men tyvärr inte sant det kommer och går hela tiden man bara ändrar lite på receptet och så släpps det igen sedan får hälsovårdsnämden i kommun från  kommun börja om igen. 

I vissa butiker har man för att kringgå lagen ställt in en dator i butiken och så kan man beställa tillskottet över internet och sedan hämta ut  det i kassan och då är det inte längre en kommunal angelägenhet och då kan inte hälsovårdsnämnden i kommunen inte stoppa försäljningen.

Hälsovårdsnämden i Stockholm sa i våras att de känner en otrolig vanmakt över situationen de hade stoppat detta Craze vid ett 20 tal tillfällen men kommer gång på gång ut på marknaden. 

Polisen kunde inte heller göra ett skit även om det var ett narkotika klassat preparat så är det fullt lagligt bara det är ett godkänt och  registrerat kosttillskott eller naturläkemedel någon stans i världen..   

För det finns ingen lagstiftning som kan stoppa ett kosttillskott eller naturläkemedel nationellt. 

Det mest anmärkningsvärda är väl de norska medborgare som stoppades i Malmö tullen i våras när de stoppades med 3 hg ren  Cannabis , 

I somras friades dom och fick cannabisen tillbaka för en Svensk medborgare hade registrerat Cannabis som ett naturläkemedel i Holland. 

Så han  satt i köket i sin bostad i Holland och stoppade Cannabis i plomberade medicinburkar och sålde till Svenskar och Norrmän som naturläkemedel. 

Enligt Svensk lagstiftning så kan man inte i Sverige stoppa ett  naturläkemedel som är registrerat  som naturläkemedel i ett annat land i världen även om det innehåller ren narkotika.  

Så Malmö tullen fick bakläxa eftersom de tog Norrmännen för narkotika smuggling och beslagtog dessa burkar med Cannabis 

Så naturläkemedel och kosttillskott kan i princip innehålla precis vad fan som helst för att vara  fullt tillåtna att säljas i Sverige och det är  bara den lokala Hälsovårdsnämden i kommun till kommun som kan stoppa en försäljning i den egna kommunen om de bedömer det som hälsofarligt. 

Sverige har den liberalaste lagstiftningen i Världen just när det gäller kosttillskott och naturläkemedel. 

Jordbruksministern sa i en intervju att de vet om problemet men det krävs en grundlagsändring för att ändra på detta och det är mycket krångligt rent  juridiskt och  det kan ta åtskilliga år innan man kan ändra denna lagstiftning. 

Lasse

Upp till toppen
Annons: