Annons:
Etikettpaus
Läst 3368 ggr
Maria
2011-05-04 08:35

Hobby

De flesta människor mår väldigt bra av att ha någon innehållsrik fritidssysselsättning.

Vad har du?

Finns det något du gillar att göra mer än allt annat?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Mitralis
2011-05-04 09:00
#1

Oj, jag har både det ena och det andra som jag pysslar med. Linedancen är mellan 3 och 6 timmar i veckan och det är nog den roligaste friskvården jag vet.

Sedan är jag med i en "Hobbygrupp" med ca 7 tjejer som träffas och pysslar ungefär varannan vecka. Fast oftast blir det mer "samtalsterapi" än det blir pysslande Flört men jag försöker göra lite julkort, smycken, måla lådor som jag lägger smyckena i och lite annat smått och gott.

Annars så fiskar jag när det tillfälle ges och jag ser fram emot att sommarsäsongen drar igång nu snart Glad



[Maine]
2011-05-04 11:05
#2

#1  Linedance verkar urkul, tyvärr har jag ingen sådan i närheten..

För övrigt så "hinner jag inte med" några hobbies, då jag har fullt upp med familjen. Jag har börjat blogga och det är riktigt kul. Kan inte heller pyssla med handarbeten eller något som kräver fingerfärdighet, så jag är ganska begränsad.

Men får jag chansen, då svänger jag mina lurviga även om det bara är vid städningen! Flört

Maria
2011-05-04 13:39
#3

#1 Har en bekant som är helt "såld" på LinedanceSkrattande

Trädgård är min hobby. Jag älskar att pyssla i trädgården. Plantera, odla, rensa, pilla.

Jag virkar och stickar i perioder.

Läser mycket också i perioder.

Börjar ofta en massa projekt som jag aldrig avslutarSkrikandes

Sedan är katterna en lags hobby också. De ger så otroligt mycket.

Och så har vi ju datanFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mongu
2011-05-04 13:43
#4

Jag har börjat måla i olja har förut målat akvarell. Det är rogivande och ger så mycket.

Sen gör jag lite fina kort av fina papper, spets osv. Det är uppskattat att ge bort när nån fyller år osv,

Pillar med lite pärlor och gör lite smycken det är också kul och uppskattat.

Men orken finns inte alltid så det ligger nere långa perioder men materialet finns hemma.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Maine]
2011-05-04 13:49
#5

Hmm.. jag har nog ingen fritid just nu. Flört Den tid jag får över går till hushållsarbete. *jippi*

nyborjare08
2011-05-04 15:37
#6

Körsång! Glad Men tyvärr är jag inte med i nån kör just nu… Gråter Saknar det! Det är dessutom rätt bra träning! Det kan man kanske inte tro, men man kan vara rätt mör efter en övning eller uppsjungning. Många muskler som får jobba.

#3 Å vad jag önskar att trädgårdspilleri vore en hobby! Vi ska snart bygga hur på en stor tomt och jag skulle verkligen vilja tycka att det var kul att anlägga en trädgård. Kan man skaffa sig det intresset för att man blir !tvungen"?

Gör också smycken och säljer och håller i smyckestillverkningskurser från och till. Himla roligt att skapa med händerna och att locka fram kreativiteten hos kursdeltagarna!

 

 

Annons:
[Asta]
2011-05-04 17:03
#7

Oj! För mig är det livsviktigt att ha hobbies annars mår jag inte bra. Och då jag har ett behov av att alltid lära mig nya saker så ändrar sig mina hobbies med tiden. Just nu är det mycket olika delar i husrenovering som jag håller på med. Har tex just nu semester och går en kurs i hur man murar kakelugnar. Jag stickar och virkar lite i soffan. Sommarhalvåret är det trädgård jag försöker lära mig.

Yeahsussu
2011-05-04 20:34
#8

Ja hobbies är viktigt!

För mig är fotografering lite som terapi. Njuter av att gå ensam i skogen, i tystnaden, och lyssna på vinden i träden och fåglarna. Helst går jag då med en kamera i handen och plåtar det som faller mig in.

Kreativitet är en hobby för mig. Nu pratar jag inte om att måla eller rita (är usel, en 10-åring ritar bättre än mig), utan tänker mera på bildbehandling i datorn och experimentera med olika saker. Att "kunna göra fina saker" tycker jag om :)

Maria
2011-05-04 20:38
#9

#6 Jag tror att trädgårdsintresse kommer lite "automatiskt" om man får en trädgård. Man behöver ju sköta den en aning emellanåt.

Min man har aldrig varit särskilt intresserad men nu kan han inte låta bli. Han handlar t.om värre än jagFlört

Roligt att höra om vad ni sysslar med på fritidenGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[WX5]
2011-05-04 20:51
#10

#9 Nä du det kommer inte automatiskt. Har bott i vårt hus sen 2003 och det enda vi har gjort är att ha tagir bort allt som har med trädgårdsarbete göra. Flört

Maria
2011-05-04 20:52
#11

#10 Men hur ser där ut dåFörvånad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[WX5]
2011-05-04 20:53
#12

#11 Gräs och gräs. Foten i munnen

Maria
2011-05-04 20:56
#13

Klippa gräs är bra motionGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[WX5]
2011-05-04 20:57
#14

Japp det är det och det sköter mannen. Hahah. Förvånad

[Maine]
2011-05-04 21:03
#15

Jag har tagit bort en massa rabatter och har endast några perenner, det ska vara lättskött. Vill jag ha lite blomster, så kan man ha krukor och sommarplantor. I år har jag inga sådana. Jätteskönt! Glad

ettlitetalias
2011-05-04 23:23
#16

Jag virkar och så har jag börjat med poledancing.

För mig så går allt i perioder dock. Ena stunden så är jag manisk med min virkning. Varenda vaken minut går åt till att leta garner, virka, planera, köpa grejjer, lägga upp den i min shop och sälja dem.

Näst är jag helt inne i min träning. Det är jag nu. Tränar varje dag och tittar på videos på youtube osv när jag är hemma. Övar in danssteg.

Andra hobbys jag haft är att rita, måla, sy, dans och djur.

Jag går verkligen helt upp i mitt intresse för stunden.

Honestyisdead
2011-05-05 23:31
#17

iFokus är väl en typ av hobby :P
Sen har jag hittat till dansen på gymmet, och det har blivit en hobby.

Annars är matlagning en stor hobby.

Maria
2011-05-06 12:48
#18

Matlagning glömde jag också.

Det är jätteroligt tycker jag. Både att handla, planera och tillaga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Maine]
2011-05-06 12:52
#19

#18  Det är det tråkigaste jag vet. Flört

Maria
2011-05-06 12:54
#20

#19 Tur att vi alla är så olikaGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Halvdansken
2011-05-06 13:10
#21

Trädgård, trädgård och trädgård. Och så läser jag mycket.

#6 - köp några trädgårdsböcker och börja studera. Trädgårdsarbetet blir mycket lättare och roligare om man kan grunderna. Och billigare….

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: