Annons:
Etikettpaus
Läst 3878 ggr
Maria
4/21/11, 6:04 PM

Middag utomhus

Idag var det premiär att äta ute i på altanen. Underbart väder.

Jag gillar inte att äta i solen men vi har en stor markis och snacka om vårkänslorGlad

Sådana stunder är underbara för hälsa och sinne.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MoaL
4/21/11, 6:05 PM
#1

Det låter härligt. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Maria
4/21/11, 6:07 PM
#2

Jag önskar att alla hade möjlighet att ha en altan eller en balkong.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MoaL
4/21/11, 6:10 PM
#3

Ja, det vore mysigt! Vi har visserligen balkong, men utsikten är jättetråkig. Dessutom har vi inte ett enda grönt grässtrå häruppe än, så det är inte särskilt vackert ännu. ;)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Maria
4/21/11, 6:12 PM
#4

#3 Du får köpa lite blommor som tål kylaFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MoaL
4/21/11, 6:13 PM
#5

Haha, stackars blommor, jag har INTE gröna fingrar. :P

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Maria
4/21/11, 6:16 PM
#6

#5 Glad (plast kanske)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[YlvaP]
4/21/11, 6:18 PM
#7

Vi har ingen altan eller balkong. Gråter

Jag önskar mig en stoooor altan men det har vi inte råd med.

Maria
4/21/11, 6:28 PM
#8

#7 Hoppas det kommer någon gång i framtiden.Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[YlvaP]
4/21/11, 6:31 PM
#9

Ja det hoppas jag med. Om något år har vi lite mera pengar att röra oss med.

[Asta]
4/21/11, 9:16 PM
#10

Vi har jobbat utomhus hela veckan och även ätit ute flera gånger, så även här har vi haft premiärätning utomhus den här veckan.

Maria
4/21/11, 9:20 PM
#11

#10 Visst är det härligtGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Asta]
4/21/11, 9:23 PM
#12

Väldigt härligt! Jag älskar vår och sommar.

mongu
4/22/11, 6:17 AM
#13

Låter härligt!

Ylva man kan sitta ute på gräset med utan att ha nån altan. Vet inte om jag uppfattat rätt men du bor i villa eller hur?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Annons:
Maria
4/22/11, 7:58 AM
#14

Vår son bor i Majorna i Göteborg utan balkong men på innergården så har bolaget gjort fint med uteplatser och grillar och en fantastisk grönska.

Där är alltid mycket folk.Glad

Även runt området där jag bor så är gårdarna där höghusen finns väldigt fina med små olika samlingsplatser och fasta grillar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[YlvaP]
4/22/11, 10:04 AM
#15

#13 Jo vi bor i villa eller egnahemshus som det heter här. Hihi. Tungan ute

Jo visst kan man det men det är inte lätt med 4 rastlösa tjejer, hahaha.Vi har några trallar nedgrävda i marken och några extremt solblekta plastmöbler men det är ju så tråkigt för det är bara morgonsol där. :(

[Asta]
4/22/11, 10:17 AM
#16

Man får ju selite positivt på saker också. Man får sällan perfekta sollägen. Vi har tex vår veranda på baksidan av huset. Där är det bara morgonsol. Vi sitter jätteofta där ändå eftersom vi trivs där. Man måste väl inte ha sol på sig hela tiden när man sitter ute? Och när jag bodde ilägenhet hade vi också en superhärligt innergård där jag satt jätteofta. Där var i princip inte någon sol alls eftersom husen var så höga, men det var härligt att bara kunna sitta ute och njuta av luften.

[YlvaP]
4/22/11, 10:35 AM
#17

Ja det är sant. Blir ju rätt så hett om man sitter i solen i flera timmar. Tungan ute

Maria
4/22/11, 4:28 PM
#18

Idag blir det Kräftströmming med potatis och sallad. Ute såklart igenFlört

Håller med Asta. Jag gillar inte att äta i solsken så då är skugga hur skönt som helst. Bara man får vara ute så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mongu
4/22/11, 8:58 PM
#19

# 15 Visst kan man väl sitta ute på gräset med barn, oavsett om dom är rastlösa eller inte.

Sen brukar vi flytta runt våra trädgårdsmöbler efter vad vi önskar. Äta i sol vill jag inte, fika går bra.

Så det är bara att ändra del av trädgården.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[YlvaP]
4/22/11, 9:14 PM
#20

Nä det är nog ingen bra idé för då hamnar det mesta i utanför tallrikarna och glasen välts omkull. Flört

Annons:
mongu
4/23/11, 5:07 AM
#21

Vad gör det om glasen välts omkull? Det händer ju alla ibland, bara lite oftare för barn?

Varför hamnar det mera mat utanför tallriken utomhus, det är ingen skillnad att sitta vid ett bord ute och äta mot att sitta inne vid bordet.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[YlvaP]
4/23/11, 4:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Hihi mongu. Vid gräset så blir maten skitig om den hamnar utanför det blir den inte om man sitter inne vid bordet. Tungan ute

Idag gick vi till Långsjön ca 3 km från svärmisarnas hus. Vi gick genom en skog och en kohagen innan vi stannade för att grilla och äta ute. Mysigt men oj så ont i benen jag hade efter denna långa promenad.

mongu
4/23/11, 5:34 PM
#23

Men du har väl ändå ett bord mellan tallrik och gräs eller hur? Sen om det hamnar lite utanför så vad gör det? Ingenting.

Sitt ute och njut när det är sol och fina dagar. Dels så behöver vi alla få ljuset och solen på oss.

Däremot ska man passa sig för att bränna sig så man kan använda skuggan också. Man får bra med ljus där med.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[YlvaP]
4/23/11, 6:48 PM
#24

Syftade på vad en annan sa att man kunde sitta i gräset och äta då blir det lite kladdigt. Hihi. Vi har ett bord. Flört

Jo det är bra att vara ute för att få i oss d-vitamin. Skrattande

Maria
4/23/11, 7:49 PM
#25

#22 Ser härligt ut med grillGlad

Vi har bara grejat i vår lilla trädgård men jag har också träningsvärk i låren känner jag.

Jag är ju så himla otränad så minsta rörelse blir väl en chock för de stackars musklernaSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Asta]
4/23/11, 9:08 PM
#26

Här är en till. Snickrat och ägnat mig åt trädgårdsarbete, känns som om hela kroppen är mörbultad! Det är inte mycket det fina tål, som min mamma brukade säga.

Maria
4/24/11, 7:37 AM
#27

#26 Haha, det var ett roligt uttryck.Skrattande Det lånar jag gärna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Asta]
4/24/11, 9:53 AM
#28

#27 - låna på.Glad

Upp till toppen
Annons: