Annons:
Etiketthud
Läst 4209 ggr
The_pearl
9/4/15, 10:44 PM

Vätskeblåsor

Jag har sen jag var typ i tonåren fått vätskeblåsor, hundratals när jag blir riktigt varm. På sommaren tex, om jag tränat hårt eller legat o solat. De håller sig på bröstet, axlar, rygg och mage. De har sen i februari (mexicoresa) letat sig ner på benen också. De ser vita ut och har bara vatten i sig. När jag svalkat ner mig försvinner de igen. Har jag varit i solen, och får såna så ramlar sen skinnet av. Någon som har liknande eller samma. Fick inte mkt hjälp av läkaren. Han sa typ "undvik solen, värmen och kyla". Då min hud också får spel på vintern också, dock inte av blåsor! Dom här vätskeblåsorna ser vita ut, nästan lyser.. Dom äcklar mig, känns jätteobehagligt. Jag har börjat känna när de kommer, sticker som tusen nålar ungefär. Ska leta upp en bild på dom från i februari, så får ni se hur de ser ut.

  • Redigerat 1/5/24, 9:48 PM av TatsuOni
Annons:
The_pearl
9/4/15, 10:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är en bild på vätskeblåsorna

Maria
9/5/15, 8:31 AM
#2

Sådana små blåsor har jag alltid fått om jag varit i solen för mycket.

Läkarens råd var väl helt korrekta.

Det är ju bra att du känner av när de är på väg så att du kanske hinner att kyla av dig.

Jag vet inte riktigt vad det är för "hjälp" du är ute efter?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

The_pearl
9/5/15, 10:06 AM
#3

Det tråkiga är väl att jag aldrig lyckas hindra dom från att komma, nör jag känner dom komma e det för sent. Jag vill veta om fler har de och om de fått samma svar eller andra. Hade varit spännande och veta varför man får dom. Det är ju inte en normal reaktion i huden tänker jag… Har försökt luska lite i det själv, och läste någonstans att man får såna om man är för tät i huden, att det är svett som lägger sig under yttersta lagret av huden och blir som bubblor. Men jag vet inte.. Det är ju rätt svårt att undvika sol och värme.. jag älskar sommaren och vägrar sitta inne liksom.. Jag fryser så lätt så sommarhalvåret är det bästa, det får gärna vara jättevarmt tom. Fast då kommer ju blåsorna.

[Devya]
9/5/15, 10:25 AM
#4

Min pojkvän har precis samma sak men han bryr sig inte om dem och det gör inte jag heller.

Record
9/5/15, 10:39 AM
#5

Liknar de blåsor med vatten i jag har efter det jag smort in benen med HTH för att inte torka ut huden, kan de vara någon allergi mot hudsalva du använt.

The_pearl
9/6/15, 10:52 AM
#6

Allergi tror jag inte det är, eftersom jag haft det i så många år och olika krämer osv har använts.

Annons:
IaMiaMaria
9/6/15, 10:02 PM
#7

Om du har solat så hårt att du får blåsor så är det för att det blir en brännskada i huden. Men det finnas andra orsaker också, finns flera olika hudsjukdomar som ger blåsor av solande.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Ladydragon
9/6/15, 11:12 PM
#8

förstår att det kanske inte känns sådär jättekul men själv har jag svårt soleksem över hela kroppen huden blir kanonröd massa eksem och det gör så fruktansvärt ont som om något hällt på bensin och tänt på 

hade gärna bytt ut det mot några blåsor 

har du provat solskyddsmedel med hög faktor? 

annars så är det väl bara o göra som jag gör kläder på och begränsa tiden utomhus på sommaren

The_pearl
9/7/15, 9:45 PM
#9

#7 jag har definitivt inte solat hårt. Det gör jag aldrig. Som jag skrev får jag det av sol och värme. #8 det är mest en äckelfaktor av det hela. Och att blåsorna går isönder o det rinner vätska därifrån… Jag använder alltid solskyddsfaktor, 25-30 å smörjer ofta. Ligger under parasoll på stranden osv.

Record
9/8/15, 11:20 AM
#10

TS

När du skriver att du använder solskyddskräm, ringer en klocka, att det kan ge långvariga skador som inte upptäcks förrän senare. Du får läsa på i länken nedan. Pigments-förändring.

http://adderat.blogspot.se/2014/06/nanopartiklar-och-metalloxider.html

Upp till toppen
Annons: