Annons:
Etiketthjärt-lungsjukdomar
Läst 494 ggr
Arcade-Foodie
2020-07-06 20:33

ska man ta kontakt med vårdcentralen?

Undrar om jag ska ta kontakt med vårdcentralen eller vänta. I början av maj var jag hos vårdcentralen för att kontrollera min hälsa, då jag hade i en månads tid haft problem med hårtappning. De upptäckte ett systolisk blåsljud från hjärtat och min läkare på vårdcentralen misstänkte att jag har en fysiologisk blåsljud som jag har fått. Då kände hade jag känt någon gång i april ett tryck/avdomning från vänstra sidan vid brösted men inget jag tänkte eller sa något om. Då jag hade bara känt de 2 ggr i april. Men nu känner jag det dagligen, kan bara sova på höger sida men det börjar påverka min sömn. Då jag börjar känna av avdomningar även när jag sover på höger sida. Eftersom de inte hittade något fel med mina blodvärden och Ekg såg bra ut, så skickade min läkare så att jag ska få en remiss hos en kardiolog för att kolla mitt blåsljud och säkerställa om de är en fysiologisk blåsljud med hjälp av ultraljud. Fast pågrund av covid-19, så vet jag inte när de kommer ske och jag fortsätter känna en avdomnade känsla varje dag. Ska man ta kontakt med vårdcentralen eller ska man vänta tills jag får en tid hos kardiologin?

Annons:
Sindri
2020-07-06 22:47
#1

Självklart skall du ta kontakt med VC när något förändras så mycket.
Tyvärr är det också så att de som tjatar mest kommer före.

Maria
2020-07-07 06:14
#2

Jag håller med. Ring och tjata och säg att det har blivit värre.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Arcade-Foodie
2020-07-07 11:37
#3

Valde att prata med dem och fick en tid på fredag, för att kolla upp det ☺️

MonicaLagerquist
2020-08-19 10:32
#4

Hur gick det?

Stolt ägare till fem La permer

Arcade-Foodie
2020-08-21 00:06
#5

#4 De blev att jag får vänta på att kardiologin. Har blivit van nu att känna av trycket, så de inte längre gör mig irriterad. Men jag stör mig lite på att de har blivit allt vanligare att ben och händer somnar/domnar av. De har blivit lättare jämfört med förr, då de sker allt oftare. Min vårdcentral misstänkte de var min sköldkörtel men berättade åt dem att jag var i stadiet att jag skulle sluta med medicinerna och att jag hade redan gjort 2 blodprover innan för att kolla hormonnivåerna vilket var en i maj samt juni. Nu har jag slutat med sköldkörtel medicinerna, helt och ska göra blodprover igenom nästa månad. Så vet att de inte är sköldkörteln samt kommer göra regelbundet kontroll av hormonerna varannan månad. De ända de sa var att min ekg visar inget konstigt, så de inte är något akut eller farligt.

Arcade-Foodie
2020-09-09 21:10
#6

Vårdcentralen tog kontakt med mig idag och vill att jag ska boka en ny tid. För att göra mer undersökningar. Då min endokrinologi läkare pratade med dem, vilket gjorde att de vill undersöka mer. Så de är något positivt på gång. Då de vill undersöka min ökade vilopuls och tryckkänslan jag har vid hjärtat osv.

Så ska ringa till dem imorgon och boka en tid igen😊

Annons:
Maria
2020-09-10 08:31
#7

Vad bra🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: