hjärt-lungsjukdomar

ska man ta kontakt med vårdcentralen?

2020-07-06 20:33 #0 av: Karties

Undrar om jag ska ta kontakt med vårdcentralen eller vänta.

I början av maj var jag hos vårdcentralen för att kontrollera min hälsa, då jag hade i en månads tid haft problem med hårtappning. De upptäckte ett systolisk blåsljud från hjärtat och min läkare på vårdcentralen misstänkte att jag har en fysiologisk blåsljud som jag har fått.

Då kände hade jag känt någon gång i april ett tryck/avdomning från vänstra sidan vid brösted men inget jag tänkte eller sa något om. Då jag hade bara känt de 2 ggr i april. Men nu känner jag det dagligen, kan bara sova på höger sida men det börjar påverka min sömn. Då jag börjar känna av avdomningar även när jag sover på höger sida.

Eftersom de inte hittade något fel med mina blodvärden och Ekg såg bra ut, så skickade min läkare så att jag ska få en remiss hos en kardiolog för att kolla mitt blåsljud och säkerställa om de är en fysiologisk blåsljud med hjälp av ultraljud. Fast pågrund av covid-19, så vet jag inte när de kommer ske och jag fortsätter känna en avdomnade känsla varje dag.

Ska man ta kontakt med vårdcentralen eller ska man vänta tills jag får en tid hos kardiologin?

Anmäl
2020-07-06 22:47 #1 av: Sindri

Självklart skall du ta kontakt med VC när något förändras så mycket.
Tyvärr är det också så att de som tjatar mest kommer före.

Anmäl
2020-07-07 06:14 #2 av: Maria

Jag håller med. Ring och tjata och säg att det har blivit värre.

/Maria

Anmäl
2020-07-07 11:37 #3 av: Karties

Valde att prata med dem och fick en tid på fredag, för att kolla upp det ☺️

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.