Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 340 ggr
Vildamyra2
2020-05-08 22:34

Smittas utomhus

Jag vet inte om jag har Corona. Börjar känna lite i halsen. Igår träffade jag mina föräldrar utomhus och då hade jag inga symptom och vi höll avstånd. Min pappa är riskgrupp. Jag är nu så orolig att jag skulle ha smittat honom. Vad tror ni om den risken?

Annons:
Sindri
2020-05-08 23:20
#1

Om ni höll avstånd bör risken vara minimal. Och du vet ju inte ens om det är corona. Den som blir smittad behöver få i sig droppar från hosta eller nysningar, alternativt spott.

Lussan20
2020-05-09 07:35
#2

Om ni var ute så kan det vara pollen som svider i halsen. Men droppar från saliv då man pratar kan nå en viss bit därav avståndsbestämmelserna. Vi ska ses i parken min son ska gå in ensam och kolla min dator, vi andra äter Pizza i parken utanför.  Vi mäter upp ca 4 m. Min son arbetar inom vården, så klart man tänker. Men ibland är det nödvändigt, datorn gör som den vill så jag behöver kunna komma ut , betala räkningar mm.  Jag tror inte du behöver vara rädd. Men håll koll på dom. Mvh/WL🌺

Maria
2020-05-09 08:03
#3

Jag tror också att risken varit minimal och som sagt du vet inte om det handlar om Covid19.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: