Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 915 ggr
vanellie
4/27/20, 10:07 PM

Konstiga stötar i huvudet

(vet inte vilken grupp jag ska placera detta i) Jag ska se ifall jag kan förklara på bästa sätt. Men sen igår har jag börjat få konstiga elektriska stötar i huvudet. Det är ungefär som när man får utsättningssymtom av antidepressiva, men jag slutade med det för flera månader sen. Dom här stötarna är dessutom mer frekventa, det går kanske max 30-40 sekunder sen kommer det i korta snabba stötar, och min puls hoppar till samtidigt. Det gör inte ont någonstans, det känns bara obehagligt. Jag ringde 1177 men dom visste inte vad det kunde bero på, så jag tänkte ifall någon känner igen detta och om jag bör vara orolig eller om det kan gå över av sig självt? Jag har ett svagt minne av att jag haft detta innan men minns inte vad som triggade det.

Annons:
vanellie
4/27/20, 10:19 PM
#1

Det känns väl kanske mer som att det brusar till… Jag hoppas ni förstår hur jag menar. Har för övrigt problem med både ångest och stress, men har aldrig reagerat såhär på det…

Huygens
4/27/20, 11:15 PM
#2

Stötar som en elektrisk stöt eller som en fysisk stöt mot huvudet med en hård biljardkö? Brusar? Det är gigantisk skillnad på en stöt i biljard och ett brus i havet.

Jag tog i det ojordade väggurtaget och fick en 240 V stöt genom kroppen, tredje gradens brännskada. Jag tog i väggurtaget och fick brus i kroppen, kolsyra, som att en rejält skakad sockerdricka urkorkades, helt sant, det sprutade ut läsk genom öron och näsa.

Milsvidd skillnad.

vanellie
4/28/20, 12:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Alltså det är jättesvårt att förklara… Men det det är väl mer som att det brusar. Men det är som jag sa som utsättningssymtom och då upplevs det som stötar i hjärnan.

Huygens
4/28/20, 8:30 AM
#4

Svårt att veta vad det kan vara. En neurolog kanske har svaret?

vanellie
4/28/20, 10:45 AM
#5

Ja går det inte över om ett par dagar så kontaktar jag vårdcentralen så får dom väl skicka en remiss ifall dom inte kan lista ut vad det är!

OlgaMaria
4/30/20, 8:41 PM
#6

Jag tror det kan vara en släng av utsättningssymptom. Förhoppningsvis går det snart över. Försök vila och sova så gott du kan.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
vanellie
4/30/20, 10:18 PM
#7

#6 Trots att jag slutat med antidepressiva för månader sen? Aldrig varit med om detta förr. Blir orolig när jag får hjärtflimmer och blir pyttelite yr samtidigt. Det känns också som det triggas mer när jag rör mina ögon

OlgaMaria
5/1/20, 8:58 AM
#8

#7 Jag har hört om att det kan komma sådana effekter under flera månaders tid efter man slutat, ifall man tagit medicinerna under lång tid.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Honestyisdead
5/1/20, 3:30 PM
#9

Låter som ångest/stress för mig.

vanellie
5/11/20, 10:53 PM
#10

#8 väldigt märkligt… Men som tur är så är stötarna helt borta nu!

vanellie
5/11/20, 10:53 PM
#11

#9 måste varit det… Hade ganska mycket ångest just då

Upp till toppen
Annons: